Friderika
13 °C
29 °C

A Facebookon senki nem használja a Storiest, úgyhogy becsatornázzák az Instagramét

2017.09.07. 14:41

Tudja, mi az a Facebook Stories, nem? Az a kis sáv a mobilalkalmazás legtetején, ahol az ismerősei profilképét láthatja, kör alakú keretben, halványszürkére színezve. A halványszürke színezés azt mutatja, hogy hiába próbálja megpöccenteni, nincs ott semmi: az ismerősei nem hajlandók 24 órán belül eltűnő fotókat megosztani a magánéletükből.

Legalábbis a Facebookon nem. Az Instagramon igen.

Elevenítsük fel a sztorit (hehe), immár sokadszorra:

  1. A Snapchat kitalálta a Stories formátumot: 24 órán belül eltűnő fotók, amiket csak az ismerőseink láthatnak.
  2. Ez lett a Snapchat alapértelmezett formátuma: az eltűnő fotók, amikből kirajzolódik a napunk sztorija, majd hamarosan eltűnik.
  3. A megoldás – a többivel együtt – annyira megtetszett a Facebooknak, hogy megpróbálták fölvásárolni a Snapchatet.
  4. A Snapchat nem hagyta magát felvásárolni, inkább a tőzsdére lépett.
  5. A Facebook úgy döntött, hogy nem fizet a Snapchatnek, de így is bevezetik a Story-formátumot  az Instagramon.
  6. Az Instagram Stories akkora siker lett, hogy ma már többen használják alkalmi fotómegosztásra, mint a Snapchat hasonló funkcióját.
  7. A Facebook a sikeren felbuzdulva az összes szolgáltatásába integrálni akarta a Story-t, de az az Instagramon kívül sehol sem működik.

Na, innen jött a nagy ötlet, hogy össze lehetne vonni a Facebook mobilalkalmazását az Instagram Stories-szal. Logikus, nem? Két légy, egy csapás.

A Mashable azt írja, néhány Instagram-felhasználónak az alkalmazás már most felkínálja a lehetőséget, hogy a 24 órán belül eltűnő fotókat a Facebookon is megoszthassák.

A történet abból a szempontból mégis szomorú, hogy a Facebook látszólag sehogy sem tud életet lehelni az ügyesen lenyúlt formátumba a saját platformján.