Először indították be a Stratolaunch hat motorját
A világ legnagyobb, 117 méter szárnyfesztávolságú repülőgépe, a Stratolaunch egy lépéssel közelebb jutott az első felszálláshoz. Első alkalommal indították be a gép mind a hat Pratt & Whitney sugárhajtóművét.
A Stratolaunchot a Scaled Composites építette Paul Allen cégének, a Stratolaunch Systemsnek. A májusban bemutatott ikertörzsű gépet arra tervezték, hogy nagy magasságba emelkedve rakétákat indíthasson. A rakéták ekkor begyújtják a hajtóműveiket, és pályára állíthatják a szállított műholdakat. Ezzel az új módszerrel jelentősen csökkenthető az űrbe juttatott rakéták üzemanyag-használata.
A hajtóművek tesztelése három fázisban zajlott:
- Az első fázisban száraz tesztet (dry motor) végeztek: a motorokat nem közvetlenül csatlakoztatták a gép üzemanyagforrásához, hanem külső forrásból táplálták őket.
- Ezután követekezett a nedves teszt (wet motor), ahol átváltottak a belső üzemanyagforrásra.
- Végül egyenként elindították a motorokat.
A Stratolaunch ezzel párhuzamosan a repülésirányító rendszert és az elektromos, pneumatikus és tűzjelző rendszereket is tesztelte. Minden teszt az elvárásoknak megfelelően zajlott.
A következő hónapokban a Stratolaunch egyre nagyobb terhelésnek fogja kitenni a motorokat, majd idővel az első próbarepülésre is sor kerülhet. Nehéz megmondani, hogy ez mikor lesz, mivel ahhoz még számos tesztet kell elvégezni, és egy ekkora gépnél ez nem egyszerű feladat.