Látni lehet majd a Facebookon, kik állnak a politikai hirdetések mögött

000 Par8061038
2017.10.28. 16:57

A Facebook bejelentette, hogy átláthatóbbá teszi a politikai hirdetéseket a platformján – írja a BBC. 

A politikai hirdetőknek igazolniuk kell majd a tartózkodási helyüket, a személyazonosságukat, és a hirdetett posztokhoz oda lesz írva, kik fizettek érte. A feladó személyére rákattintva plusz információkhoz is juthat majd a felhasználó. 

A lépésre azért van szükség a Facebook szerint, mert az amerikai választásokba történt orosz beavatkozás állítólag részben közösségimédia-hirdetések útján történt. A Facebook és más internetóriás cégek vezetése kedden megy meghallgatásra a Szenátus elé. A szolgáltatók most nagyon igyekeznek bizonyítani, hogy tesznek a jelenség ellen, a Twitter például kedden szintén a Facebookéhoz hasonló átláthatósági intézkedéseket jelentett be a politikai hirdetésekre vonatkozóan. 

Az új funkciót Kanadában kezdik tesztelni, a terv az, hogy a 2018. novemberében esedékes félidős választásokra már működjön az USA-ban is. 

Nyitókép: Alexey Druzhinin/AFP

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM