Vilmos
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Egy sor nagy cég hagyja ott a Youtube-ot a pedofilok miatt

2017.11.24. 14:53

Több nagy márka is bejelentette, hogy visszavonják a Youtube-ról a hirdetéseiket, miután azok olyan videók mellett jelentek meg, amelyekkel pedofilok éltek vissza – írja a Guardian.

Ahogy azt korábban mi is bemutattuk, a Youtube-on elharapóztak a kiskorúakat veszélyeztető, kihasználni igyekvő videók és kommentek. A videókon gyerekek szerepelnek olykor explicitebb, máskor többé-kevésbé ártalmatlan szituációkban, amelyekre viszont pedofilok veszik rá őket, illetve pedofil színezetű kommentek árasztják el a gyerekek videóit. A becslések szerint több tízezer felhasználói fiók érintett.

Kapcsolódó
18+

Minek a gyerekpornó, ha ott a Youtube?

Kihívásokkal veszik rá a gyerekeket, hogy kívánatos videókat gyártsanak. Magyar kicsik videóit is megtaláltuk a deep weben.

Több cég képviselője is megszólalt az ügyben, sokkolónak, elfogadhatatlannak, felháborítónak nevezték a jelenséget, és közölték, hogy amíg a Youtube, illetve az anyacég Google nem kezeli kellően határozottan és megnyugtatóan a helyzetet, nem hirdetnek az oldalon. A cégek között olyan óriásvállalatok szerepelnek, mint a Mars, a Cadbury, a Lidl, a Deutsche Bank, az Adidas vagy a HP.

Kapcsolódó probléma a gyerekeknek szánt videók közé csempészett horrorisztikus vagy felkavaró videók elszaporodása is, a Youtube ennek kapcsán épp a héten ígérte, hogy keményebben fog fellépni a gyerekek védelme érdekében.

Ahogy akkor írtuk, a cég több fronton is igyekszik bekeményíteni:

  • Szigorúbban szűrik a problémás tartalmakat.
  • Nem lehet majd hirdetési bevételhez jutni ilyesmivel.
  • A gyerekvideók alatti kommentek ellen is szigorúbban fellépnek.
  • Általában is igyekeznek jobban megérteni a videók kontextusát, hogy például csak azért, mert valami rajzfilm, ne kerülhessen automatikusan a gyerekek elé. Ehhez a Youtube növeli a témával foglalkozó szakértői számát, illetve a videókat bejelentő megbízható partnereit is megduplázza.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!