Endre, Elek
14 °C
27 °C
Index - In English In English Eng

Egy sor nagy cég hagyja ott a Youtube-ot a pedofilok miatt

2017.11.24. 14:53

Több nagy márka is bejelentette, hogy visszavonják a Youtube-ról a hirdetéseiket, miután azok olyan videók mellett jelentek meg, amelyekkel pedofilok éltek vissza – írja a Guardian.

Ahogy azt korábban mi is bemutattuk, a Youtube-on elharapóztak a kiskorúakat veszélyeztető, kihasználni igyekvő videók és kommentek. A videókon gyerekek szerepelnek olykor explicitebb, máskor többé-kevésbé ártalmatlan szituációkban, amelyekre viszont pedofilok veszik rá őket, illetve pedofil színezetű kommentek árasztják el a gyerekek videóit. A becslések szerint több tízezer felhasználói fiók érintett.

Kapcsolódó
18+

Minek a gyerekpornó, ha ott a Youtube?

Kihívásokkal veszik rá a gyerekeket, hogy kívánatos videókat gyártsanak. Magyar kicsik videóit is megtaláltuk a deep weben.

Több cég képviselője is megszólalt az ügyben, sokkolónak, elfogadhatatlannak, felháborítónak nevezték a jelenséget, és közölték, hogy amíg a Youtube, illetve az anyacég Google nem kezeli kellően határozottan és megnyugtatóan a helyzetet, nem hirdetnek az oldalon. A cégek között olyan óriásvállalatok szerepelnek, mint a Mars, a Cadbury, a Lidl, a Deutsche Bank, az Adidas vagy a HP.

Kapcsolódó probléma a gyerekeknek szánt videók közé csempészett horrorisztikus vagy felkavaró videók elszaporodása is, a Youtube ennek kapcsán épp a héten ígérte, hogy keményebben fog fellépni a gyerekek védelme érdekében.

Ahogy akkor írtuk, a cég több fronton is igyekszik bekeményíteni:

  • Szigorúbban szűrik a problémás tartalmakat.
  • Nem lehet majd hirdetési bevételhez jutni ilyesmivel.
  • A gyerekvideók alatti kommentek ellen is szigorúbban fellépnek.
  • Általában is igyekeznek jobban megérteni a videók kontextusát, hogy például csak azért, mert valami rajzfilm, ne kerülhessen automatikusan a gyerekek elé. Ehhez a Youtube növeli a témával foglalkozó szakértői számát, illetve a videókat bejelentő megbízható partnereit is megduplázza.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport