Auguszta
-3 °C
2 °C

Tízezer moderátorral megy neki a YouTube 2018-nak

2017.12.06. 10:53

Az utóbbi hetek, hónapok hangos botrányainak hatására úgy döntöttek a Youtube vezetői, hogy megerősítik a videómegosztóra feltöltött tartalmak ellenőrzését, derül ki a cég vezérigazgatójának, Susan Wojcickinek közleményéből, ami a hivatalos Youtube-blogon jelent meg.

Mint arról már többször írtunk, a legnagyobb videómegosztót, részben annak gyerekverzióját, a YouTube Kidset az utóbbi időben szinte észrevétlenül elárasztották az olyan tartalmak, amik kifejezetten károsak a gyerekekre és szándékosan rosszat akarnak okozni nekik készítőik. Ezek részben pedofil jellegű videók illetve kommentek, valamint olyan automatikusan generált ártalmatlannak tűnő animációs videók, amik könnyen átcsúsztak a Youtube automatikus szűrőjén, pedig nyugtalanító, erőszakos jelentek sorát tartalmazták. A sajtóban megjelent riportok hatására egy sor nagy hirdető is visszavonta reklámjait a Youtube-ról.

Egy héttel ezelőtt arról számolt be a Youtube, hogy miután megvizsgálták a sajtóban megjelenő ezekkel kapcsolatos híreket, bezártak 270 felhasználói fiókot, töröltek 150 000 videót, kikapcsolták a kommentelési lehetőséget 625 000 videó alatt és levették a reklámokat 50 000 családbarátnak beállított csatornáról, összesen 2 millió videóról.

Susan Wojcicki arról írt a mostani közleményben, hogy tanultak a leckéből: fő lépésként több mint tízezerre növelik moderátoraik számát 2018-ra. Ez azért is fontos, mert az emberi alkalmazottak révén szeretnék tökéletesíteni a cég tartalomszűrő gépi algoritmusait. A Youtube gépi tartalomszűrői az utóbbi időben sikerrel irtották az extremista, erőszakos videókat, ezt akarják a közeljövőben a gyermekeket célzó ártó szándékú videókra, valamint a gyűlöletbeszédre is kiterjeszteni.

Az automatikus szűrőprogram ötször gyorsabban képes dolgozni mint egy ember, és június óta 7,2 millió órányi emberi munkát végzett el. Mostanra az eltávolított videók 98 százalékát algoritmusok szűrik ki, és az erőszakos tartalmak 70 százalékát a feltöltéstől számítva nyolc órán belül törlik is. A Youtube a jövőre nézvést vállalja, hogy transzparenssé teszi moderálási adatait, és 2018-tól rendszeres jelentésekben számolnak majd be a kifogásolt és eltávolított videók számáról.

Wojcicki a hirdetőket is biztosította arról, hogy cége a jövőben jobban odafigyel arra, hogy reklámjaik ne jelenhessenek meg olyan videók környezetében, amik kifogásolhatóak. Ezt egyébként többen is kifogásolják a poszt alatti kommentekben, mondván a túl szigorú szabályozás miatt bevételektől eshetnek el olyan youtuberek, akinek videóiba becsúszik egy-egy kósza “bazmeg”.