Marcell
19 °C
32 °C

A Netflix emlékeztetett rá, hogy mennyi mindent tud rólunk

2017.12.13. 05:05

A Netflix védelmébe vette a tweetet, amiben megemlítették, hogy 53 felhasználójuk 18 napon át mindennap megnézte az új karácsonyi filmjüket, az A Christmas Prince-t. „Hát benneteket meg ki bántott?” – kérdezték csipkelődve a Twitteren.

A bejegyzés kisebb felháborodást okozott. A netezők szerint ijesztő, amit a Netflix csinál. Nemcsak az, hogy ilyen mélységekig kémkedik az előfizetői után, hanem az is, hogy utána még nyilvánosan piszkálja is őket az ízlésük miatt. Mások ugyanakkor remekül szórakoztak a poszton, abban meg nincs semmi meglepő, hogy a Netflix pontosan tudja, mit néznek az előfizetői.

A Netflix közleményben tudatta, hogy mindig is fontos volt számuk az előfizetőik magánszférája.

Ez az információ általános nézői trendeket mutat, nem önállóan azonosítható egyéneket.

– írták.

A Netflix csakugyan elemzi, hogy milyen tartalmakra buknak az előfizetői. Hogyisne, hiszen ennek alapján határozza meg a saját sorozataik tartalmát. Amikor a Netflix rájött, hogy a nézőik szeretik Kevin Spacey-t, a filmrendező David Finchert, és a BBC politikai drámáit, akkor merült fel a House of Cards-széria ötlete, ami egy 1990-ben bemutatott politikai thriller volt a BBC-n. Az új sorozat Kevin Spacey főszereplésével és David Fincher támogatásával készült, és hatalmas siker lett.

Az efféle gyakorlat nem ritka az online tartalomszolgáltatók körében. A Spotify tudatosan használja a felhasználói metaadatokat a hirdetéskiszolgálás optimalizálására, és a Billboard is elsütött a téli kampányában egy olyan szlogent, hogy

szeress úgy, mint az, akinek 48 Ed Sheeran-szám van a „szeretem a vörösöket”-playlistjében!

(BBC News)