Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMHosszú blogposztban taglalta a közösségi média káros és jótékony hatásait David Ginsberg, a Facebook kutatási igazgatója, és Moira Burke, a cég szociálpszichológusa. A Facebook több tanulmányt is felhasznált, hogy a szolgáltatás előnyös és hátrányos hatásait elemezték. Bár a multinacionális cégek saját magukról szóló tanulmányait mindig érdemes fenntartásokkal fogadni, valószínű, hogy a tanulmány eredményei a Facebook működésére is hatással lesznek.
Amikor a Facebook elidegenítő hatásait részletezik, Burke és Ginsberg idézik két pszichológus véleményét:
A témával nemcsak Turkle és Twenge, hanem más elemzők is foglalkoztak; ezeknek a kutatásoknak a lesújtó eredményeit aligha lehetne vitatni. A Facebook ugyanakkor megemlíti, hogy a szociológus Claude Fischer szerint
A társadalomtudós Keith Hampton a nyilvános terek tanulmányozása során arra jutott, hogy az emberek egyre több időt töltenek a szabad ég alatt. Az okostelefonok ilyenkor inkább az idő múlatására szolgálnak, de attól még nem használják őket a barátok helyettesítésére.
Burke és Ginsberg ezután kifejtik, hogy szeretnének az érdemi interakciók felületeként tekinteni a Facebookra, ami nem elválasztja, hanem összeköti az embereket. A közösségi média közérzetre gyakorolt hatásairól több tanulmányt is készítettek; mivel ez nemcsak a Facebook sajátossága, több, a témával foglalkozó szakértővel és kutatóval is együttműködtek. A kutatások szerint
Van, aki csak passzívan görgeti a hírfolyamot, mintha céltalanul nyomkodná a tévé távirányítóját, ahelyett, hogy a barátaival való aktív kapcsolattartásra használná. Akárcsak a való életben, a kapcsolattartásnak jótékony hatásai vannak, de ehhez aktív résztvevővé kell válnunk. Ha valaki a pálya széléről figyeli a többieket, az automatikusan rosszabbul fogja érezni magát.
Rossz hír, hogy az emberek többsége passzív hírfogyasztással üti el a közösségi médiában töltött idejét: csak olvasnak, de nem lépnek kapcsolatba másokkal.
A jó hír: azoknak, akik tartották másokkal a kapcsolatot, kommenteltek a barátaik bejegyzései alá, megosztották a közös emlékeiket, és aktívan használták a rendszert, sokat javult a közérzete.
A fentiek miatt a Facebook azt tervezi, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetnek a közösségépítésre. Társadalomtudósok, szociológusok és pszichológusok segítségével próbálják a Facebookot kellemesebb hellyé tenni. Ehhez több eszközt is felhasználnak:
Fontos : a Facebook által idézett kutatásokat ugyan leinformálható, tekintélyes akadémikusok végezték, de nem szabad róla megfeledkezni, hogy
Az oldal bevételeinek nagy része a hirdetésekből ered, és a felhasználók nagyobb interaktivitására való ösztönzése véletlenül pont egybevág a közösségi oldal céljaival: a nagyobb aktivitásnak a hirdetők is örülnek. Szóval tőlük természetes, hogy aktívabb használatra biztatnak, és ehhez tudományos kutatási anyagokat is felhasználnak. Azt nem mondták (nem mondhatták), hogy a közösségi média rossz hatásai úgy is megszüntethetők, ha töröljük az aktív profiljainkat.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM