Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megegyezett az Uber és a Waymo az ipari kémkedési ügyben

2018.02.10. 17:08

Úgy tűnik, egy éves huzavona után pont kerülhet az Uber és a Google testvércége, az önvezető autós technológiát fejlesztő Waymo közötti jogi mizéria végére. A két cég peren kívül megegyezett: az Uber megígérte, hogy nem fogja használni a vád szerint ellopott technológiát, és a Waymo jól fizető részesedést is kap az autómegosztós cégben – írja a Next Web.

A történet lényege röviden:

  • Amikor az Uber 2016-ban megvette az Otto nevű céget, vele együtt a cégalapító Anthony Levandowski is hozzájuk került.
  • Levandowski viszont korábban a Waymo (illetve akkor még a Google-ön belüli autós részleg) vezetője volt.
  • Az Alphabet (a Google és a Waymo anyacége) azzal vádolta meg a korábbi alkalmazottját, hogy amikor elhagyta őket, magával vitt közel 10 gigabájtnyi, avagy 14 ezer dokumentumnyi jogvédett információt is, és ez végül Levandowskival együtt a szintén önvezető autós fejlesztésekre gyúró Ubernél kötött ki.
  • A Waymo/Alphabet tavaly februárban perre vitte az ügyet.
  • Az Uber májusban kirúgta Levandowskit.
  • Az Uber közben amúgy is botrányt botrányra halmozott.
  • Júniusban lemondott a botrányok fókuszpontjában álló Travis Kalanick vezérigazgató.
  • Augusztusban Dara Khosrowshahit nevezték ki a cég új vezérévé.
Kapcsolódó

Kiborult a bili, ami az Uber vesztét is jelentheti

Szexuális zaklatás, ipari kémkedés, szabályoknak fittyet hányó attitűd, haveroknak kedvező légkör. Évek óta szőnyeg alá söprik a problémákat, de most átszakadt a gát. Az összes probléma egy közös pontra vezethető.

Önmegtartóztatás és vigaszdíj

A mostani megállapodást már Khosrowshahi hozta tető alá. Bár ő maga ezúttal is tagadta, hogy bármilyen üzleti titok eljutott volna a Waymótól az Uberig, és azt hangsúlyozta, hogy "barátaink az Alphabetnél" milyen fontos partnerei a cégnek, annyit nyilvánosan elismert, hogy az Otto felvásárlását

"máshogy lehetett és kellett volna kezelni".

A megállapodás lényegében két fő pontból áll. Egyrészt a két cég közösen biztosítja, hogy az Uber nem fogja a Waymo technológiáját és kutatási eredményeit felhasználni a maga önvezető autós fejlesztéseihez. Másrészt a Waymo 0,34 százalékos részesedést kap az Uber részvényeiből. Ennek a csomagnak a jelenlegi becsült értéke 245 millió dollár (62,5 milliárd forint). A Waymo egyébként állítólag kétszer ennyit szeretett volna, de végül beérték ennyivel.