Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A mesterséges intelligencia úgy tud csalni a régi videójátékokban, mint senki

2018.03.01. 11:43
Mi történik, ha a mesterséges intelligenciát ráeresztjük egy nyolcvanas évekbeli klasszikus videójátékra? Erre voltak kíváncsiak a gépi tanulással foglalkozó fejlesztő-kutatók Freiburgban, az eredmény pedig őket is meglepte: az AI úgy döntött meg minden rekordot a Q*bert nevű régi nyolcvanas évekbeli játékban, amire nem lehetett számítani.

Abban, hogy a mesterséges intelligencia jól teljesíthet egy számításokra épülő egyszerű játékban, elvileg nem lenne semmi meglepő: a számítógépek már nem csak sakkban, hanem a jóval bonyolultabb góban is szétveri a humán világbajnokot, a Q*bert pedig ezeknél sokkal kevésbé összetett: ebben a hajdanán a játéktermekben is népszerű játékban a játékosnak egy három dimenziót szimuláló 2D-s térben kockáról kockára kell ugrálnia, átszínezve a teljesített lapokat, legyőzve az ellenfelet.

Elvileg. A német AI azonban talált egy hatékonyabb megoldást, hogy a normálisnál sokkal, sokkal több pontot érjen el. Az első szint teljesítése után nem lépett tovább, hanem, miközben a képernyők villogni kezdtek, a játékban értelmezhetetlen nagyságrendű, egymillió pontot gyűjtött be – olvasható a Verge-en.

Az AI láthatólag ráakadt egy eddig ismeretlen bugra a programban, és a könnyebb utat választva inkább azt használta ki, ahelyett, hogy szépen végigmenne a játékon. A német fejlesztők evolúciós algoritmusokon dolgoznak; ezekben tulajdonképpen szembe eresztik egymással az algoritmusokat, melyek kis mutációkon keresztül érnek el egyre jobb teljesítményt. Akár gyakorlatilag meghekkelve az eredeti rendszert – a fejlesztők szerint a  Q*bert bugos rekordja az ő gépi tanulásos módszerük hatékonyságát is igazolja.