Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

Alapcsomag lesz az 1 gigabit a Diginél

2018.04.17. 09:41

Ritkán szokott jóslatokba és előrejelzésekbe bocsátkozni a Digi, ám most mégis megtették:

azt tervezi, hogy 2 éven belül a teljes hálózatán egységesen elviszi az optikát a lakásokig.

Most nagyjából 1,1 millió háztartásban érhető el a Digi szupergyors, 1000 Mbps sebességű netszolgáltatása, de csak 110 ezer előfizetőjük él ezzel a lehetőséggel. Sokan csak valamelyik lassabb, 100 vagy 500 Mbps sebességű csomagra fizetnek elő, illetve van köztük olyan lefedett háztartás, amelyik jelenleg nem fizet elő a Digi netjére.

Tovább húzzák

A Romániában alapított, hollandiai központú Digi 2014-ben vezette be az akkor forradalmian új gigabites szolgáltatást, ám sok esetben csak az épületig vitték el az üvegszálat. Azóta pedig a riválisaik is belevágtak a gigabites üvegszálas fejlesztésekbe, így a cég érezhetett némi piaci nyomást, hogy fejlesztésekbe kezdjen. Az idén év elején elkezdett modernizálás lényegében abból áll, hogy a társas- és tömbházas területeken a lépcsőházban lévő dobozoktól továbbvezetik az üvegszálat az előfizetők lakásáig (szaknyelven: az FTTB, azaz Fiber-to-the-Building helyett FTTH, azaz Fiber-to-the-Home lesz kiépítve).

Ez az átállás a lakóknak díjmentes lesz. A Digi a kérdésünkre külön megemlítette a kábelmodemes ügyfeleit, akik az előfizetők úgy 5 százalékát teszik ki ezeken a településeken: náluk is folyamatosan zajlik a vonalak átépítése.

Az üvegszálas átépítésben érintett közel 700 000 háztartásban egységesen 1000 Mbites netsebesség lesz, és ezt az ügyfelek a Diginél elérhető legkisebb, 100 Mbit-es net áráért kapják meg.

A cég a tervei szerint az optikai hálózaton minden előfizetőnek alapból gigabitet fog nyújtani.

Hálózatának bővítéséről a Digi csupán annyit árult el, hogy folytatják az új területek kiépítését. Mint megtudtuk, az elmúlt 2 évben 20 új településen indítottak el szolgáltatást, így összesen 105 településen vannak jelen.

A Digi a kérdésünkre elismerte, hogy kaptak visszejelzéseket a telefonos ügyfélszolgálatuk túlterheltségéről, és azt mondták, hogy emiatt nyitottak több vidéki call centert és irodát, hogy követni tudják az ügyfélkör bővülését. A láthatóságukat pedig azzal igyekeztek növelni, hogy plázákban is irodákat nyitottak.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!