Olivér
5 °C
8 °C

A Google is leszámol az orosz hirdetésekkel

2018.05.07. 16:04

A Facebook után a Google is bejelentette, hogy a 2018-as amerikai időközi választások közeledtével, tanulva a 2016-os elnökválasztási kampány visszásságaiból, átláthatóbbá teszik a platformjukon megjelenő politikai hirdetéseket – írja a Mashable.

A Google többek között elvárja majd minden politikai hirdetés feladójától, hogy igazolja magát, az amerikai törvények értelmében ugyanis kampányhirdetést csak amerikaiak adhatnak fel. Az igazoláshoz a kormány által kibocsátott igazolványra vagy hasonló hitelesítő információ prezentálására lesz szükség.

A cég az eddigieknél részletesebb átláthatósági jelentéseket is fog kiadni, amelyekből kiderül majd, ki és mennyit költött hirdetésekre. Ezeket az információkat egy bárki által kereshető adatbázisban is közzé fogják tenni.

Mindemellett a Google a közelmúltban kiadott egy Protect Your Elections (Védd meg a választásaidat) nevű eszközkészletet, múlt héten pedig továbbfejlesztették azt a programot, amelynek keretében a politikai adathalászatnak és hekkelésnek különösen kitett felhasználókat, például újságírókat és kampányalkalmazottakat védenek mobilhasználat közben.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?