Az Instagram szembesít a függőségeddel
Új funkcióval bővül hamarosan az Instagram: a "Usage Insights" menüpont várhatóan megmutatja, hogy mennyi időt fecsérlünk el a népszerű fotómegosztó képfolyamának le-fel görgetésével, szívecskék osztogatásával, kommentelésssel, instasztorik farigcsálásával. Az még nem világos, hogy milyen formában, milyen bontásban kapják majd a felhasználók a rémisztő statisztikákat, annyi biztos, hogy lesz ilyen hamarosan, derül ki a TechCrunch cikkéből.
A készülőben lévő funkcióra egy informatikus, Jane Manchun Wong bukkant rá az Instagram kódját böngészve, és írta meg Twitteren:
Instagram is testing "Usage Insights" to show the amount of time users have spent on the app
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 2018. május 15.
Be self-aware or be prepared to be ashamed for Instagram addiction pic.twitter.com/WzyRGWIOgZ
majd később Kevin Systrom, az Instagram vezérigazgatója meg is erősítette ugyancsak Twitteren a hírt:
It's true. RT @TechCrunch: Code buried in Instagram’s Android app reveals a “Usage Insights” feature that will show users their “time spent” https://t.co/1Lt3DgIFEj
— Kevin S. (@kevin) 2018. május 16.
Systrom egy későbbi bejegyzésben közölte: szeretnék az instaközösség tagjait segíteni abban, hogy többet tudjanak az Instagramon töltött idejükről, és hogy az az idő értelmes és jól eltöltött idő legyen. Majd hozzátette: a cégek felelőssége, hogy őszintén megmutassák milyen hatással vannak a felhasználókra.
Az Instagram lépése jól illeszkedik a mostanában kibontakozó trendbe, ami a nagy techvállalatok társadalmi felelősségvállalását kezdi átformálni, és aminek legutóbbi mozzanata a Google mobilfüggőséget csökkentő erőfeszítéseiről szóló bejelentés.
Nyitókép: Drew Angerer/AFP