Szaknévsor került a Facebookba

2018.05.28. 16:07

Ha van valami, amivel igazán jót tehetne Mark Zuckerberg a magyarokkal ezekben az ínséges időkben, az a legújabb Facebook-fejlesztés mielőbbi bevezetése. Az Egyesült Államokban ugyanis pár napja elérhető a közösségi oldal egy új funkciója, a szakemberkereső, derül ki a Techcrunch cikkéből.

Az amerikai internetezők több ezer, kategóriákba csoportosított vállalkozó szolgáltatása közül válogathatnak a Facebook Piactér oldalán, ami a hozzájuk legközelebb eső gázszerelő, burkoló, villanyszerelő, szobafestő stb. elérhetőségét és minősítését mutatja.

Magyarországról nézve ez maga a Kánaán. Miközben mifelénk szinte a lehetetlenséggel határos bármilyen megbízható szakembert fellelni a kisebb-nagyobb otthoni munkákra, az amerikai facebookozók csak rányomnak az appban a lokáció szerinti keresésre, és már csetelhetnek is a rendelkezésre álló szakikkal a leendő feladatról, és hogy mikor alkalmas annak elvégzése. Sőt lehetőség nyílik az elvégzendő munka leírásával versenyeztetni a szakembereket, hogy ki tudja gyorsabban, olcsóbban elvégezni az adott munkát.

A Facebooknál akkor döntöttek a rendkívül kényelmes és hasznos funkció fejlesztéséről, amikor látták, hogy a felhasználók nagy arányban keresnek szakembereket, ismerőseiket kérdezve, ajánlásokat gyűjtögetve. Az ilyen jellegű posztok, üzenetek száma évente több millióra rúg, és a Facebook ezek szerint meglátta a piaci rést.

A Facebook szaknévsora három amerikai partnerrel (Handy, HomeAdvisor és a Porch) együttműködve áll a felhasználók rendelkezésére. Ez egyben azt jelenti, hogy a közel- de még a távoli jövőben sem várható a magyar felhasználók számára hasonló fejlesztés, hacsak nem szerződik le a Facebook a Szaknévsorral vagy a kerületi Kisokossal.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM