Lukács
9 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Rendőrautóba hajtott az önvezető Tesla Kaliforniában

2018.05.31. 10:18

Egy önvezető módba kapcsolt Tesla belerohant egy parkoló rendőrautóba Kaliforniában. A sofőr könnyebb sérüléseket szenvedett. Azt mondta a rendőröknek, hogy nem az ő hibája a baleset; az ütközés előtt a jármű Autopilot módban haladt.

A baleset több hasonlóságot mutat egy floridai halálos balesettel, ahol a sofőr túlzottan is a jármű önvezető képességeire támaszkodott - legalábbis ezt is a baleset lehetséges okai közé sorolták.

A Tesla azt mondta, folyamatosan emlékeztetik rá az ügyfeleiket, hogy mindig ellenőrzésük alatt kell tartaniuk a járművet. A közleményükben azt írták, hogy

az Autopilot használatakor a sofőröket állandóan emlékeztetjük a felelősségükre, hogy folyton a kormányon tartsák a kezüket.

Erre szükség is van, mert a sofőrök sokszor félreértik az Autopilot funkcióját, és felelőtlenül használják azt. Az Egyesült Királyságban tavaly egy férfit eltiltottak az autóvezetéstől, mert önvezető módba kapcsolta a Tesláját, és beült az utasülésre.

A rendőrség még nem erősítette meg, hogy a kaliforniai balesetnél csakugyan be volt-e kapcsolva az Autopilot, de az eset kapcsán többen megemlítették, hogy az önvezető autóknál visszatérő probléma az álló objektumok felismerése. Májusban, egy utahi balesetben a Tesla nem vette észre, hogy előtte áll egy hatalmas piros tűzoltóautó, és még fel is gyorsított, mielőtt nekirontott a járműnek. Múlt pénteken egy görög sofőr szenvedett balesetet a Tesla Model 3-jével, mivel az Autopilot egyszer csak jobbra rántotta a kormányt.

A szakírók szerint a Tesla hibrid önvezető megoldása nem a legszerencsésebb: az önvezető rendszer állandó felügyelete és az autó kormányzása egyszerre több figyelmet követel a sofőrtől, mint egy hagyományos autó. Mások észszerűbbnek tartják a Google megközelítését, akik vagy teljesen kormányozható, vagy teljesen önvezető autókat terveznének; a kettő hibridjét nem tartják biztonságosnak.

(BBC News)