A Facebook és a Twitter lesz a vírusok fő célpontja 2010-ben

2010.01.05. 16:55
A közösségi oldalak, azon belül is a legnépszerűbbek, a Facebook és a Twitter lesz a vírusok írói, az adathalászok, hackerek, és mindenféle rosszindulatú netes akció elkövetőinek első számú célpontja 2010-ban – jósolják az egyik legnagyobb biztonságtechnikai cég, a McAfee szakértői.

A külső fejlesztésű alkalmazások burjánzása ezeken az oldalakon, és az, hogy az ismerőseink linkjeiben, üzeneteiben szinte vakon megbízunk, ideális tereppé teszi a közösségi hálózatokat és más webkettes szolgáltatásokat az online bűnözők számára. A McAfee tanulmánya borúlátó a banki szolgáltatások biztonságával kapcsolatban, és minden eddiginél nagyobb zombihálózatok kiépülésével riogat.

Míg eddig a Microsoft programjai (elsősorban a Windows egyéni felhasználóknak szánt, illetve szerveres verziói) voltak a leggyakoribb célpontok, idén – éppen a népszerűségük miatt – valószínűleg minden eddiginél több támadás fogja érni az Adobe és a Google termékeit és szolgáltatásait. Előbbieknél az eddig is sok problémát okozó Acrobat Readert és a Flasht emelik ki a szakértők, utóbbinál pedig a Chrome OS operációs rendszer számíthat majd a hackerek kiemelt figyelmére.

Különösen érzékeny pontként veti fel a tanulmány az URL-rövidítő szolgáltatások problémáját. Ezek az oldalak bármilyen webes címet néhány karakter hosszú ál-cím mögé képesek rejteni, eredetileg azért, hogy az beférjen a Twitter 140 karakteres szövegdobozába, illetve ne nézzen ki nagyon csúnyán közösségi oldalakon vagy blogokon. Azonban a rövidítés eltüntet mindent az eredeti címből, így ideális arra, hogy vírusterjesztő oldalakra csábítsanak velük gyanútlan felhasználókat.

2010-ben sem fog kimenni a divatból az emailes adathalászat és vírusterjesztés, de a McAfee szerint alapjaiban változik majd meg. Az eddigi, óriási címlistákkal dolgozó, nem túl kifinomult akciók (amelyek arra játszottak, hogy a rengeteg címzettből csak horogra akad pár ezrelék) helyét a személyre szabott, pontosan célzott támadások veszik majd át.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM