Egyszerre lett vírusos a Google és a Microsoft hirdetéskiszolgáló rendszere
Hogy pontosan mennyi volt ez a rövid idő, azt a jelentés nem részletezi, a két érintett cég pedig szintén nem tért ki rá szűkszavú közleményeikben.
A támadásokat december ötödike körül kezdték érzékelni a Google-hirdetéseket megjelenítő oldalakon, a jelenség néhány napon át tartott, bár a Google szerint a Doubleclick automatikus malware-szűrője ennél sokkal gyorsabban működésbe lépett, és kitakarította a rendszerből a gyanús hirdetéseket.
Az Armorize szerint úgy sikerül kijátszani a védelmet, hogy egy valós hirdetésértékesítő cég, a texasi AdShuffle doménnevén keresztül juttatták be a rendszerbe a vírusos reklámokat.
A vírusos hirdetések az Adobe Reader, a Java, és más, a netre kötött gépeken általában telepített programok ismert biztonsági réseit használták ki (ez azt is jelenti, hogy azokon a gépeken, ahol minden szoftver naprakész állapotra van frissítve, nem tudtak kárt tenni), és hamis vírusriasztásokkal vették rá a felhasználókat, hogy billentyűzetfigyelő és jelszólopó programokat telepítsenek a saját gépükre.
Szakértők szerint ez az eset, hasonlóan a New York Times tavalyi hasonló incidenséhez, arra világít rá, hogy butaság mindennemű védelem nélkül, csak a józan eszünkre hagyatkozva internetezni, és abba a hitbe ringatni magunkat, hogy ha csak közismert és biztonságosnak tartott oldalakat látogatunk, nem kaphatunk vírust.