Viola
-6 °C
-2 °C

Az internetezők féltik az adataikat

2008.04.11. 21:30
Egyelőre kevesen tartják magukat távol az online szolgáltatásoktól adatvédelmi okokból, de egyre több emberben tudatosul, hogy a cégek milyen mértékben használják fel a személyes adataikat.

Nagyon sok embernek kellemetlen, hogy némelyik weboldalon a róluk készült profil alapján szabják személyre a tartalmakat, derül ki a Harris Interactive felméréséből. A válaszadók majdnem hatven százalékának nem tetszett, hogy a weboldalak az internetezési szokásaik alapján nyújtanak célzott hirdetéseket és tartalmakat.

Elképzelhető, hogy a jövőben az internetes óriáscégeknek emiatt sokkal kézzelfoghatóbb előnyöket kell nyújtaniuk az ügyfeleiknek a személyes adatokért cserébe, például kedvezményesen megvásárolható filmeket, zenéket vagy kütyüket, mondta Dr. Alan Westin, a Columbia egyetem munkatársa, aki részt vett a kérdőív szerkesztésében.

A webes keresők és a közösségi szájtok az internetezők adataira épülnek, és az online viselkedésre épülő marketinget többek között úgy lehet megvédeni, ha a júzer többet kap, mondja a szakértő. Bár adatvédelmi okokból még nem bojkottálják az internetezők a szájtokat, ez megváltozhat, mert egyre többen értik meg, hogy a cégek mire használják a személyes adatokat.

A felmérés szerint a fiataloknak - főleg a 18-43 éves korosztálynak - nem okoznak gondot a személyre szabott online tartalmak.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!