Nagyon sok embernek kellemetlen, hogy némelyik weboldalon a róluk készült profil alapján szabják személyre a tartalmakat, derül ki a Harris Interactive felméréséből. A válaszadók majdnem hatven százalékának nem tetszett, hogy a weboldalak az internetezési szokásaik alapján nyújtanak célzott hirdetéseket és tartalmakat.
Elképzelhető, hogy a jövőben az internetes óriáscégeknek emiatt sokkal kézzelfoghatóbb előnyöket kell nyújtaniuk az ügyfeleiknek a személyes adatokért cserébe, például kedvezményesen megvásárolható filmeket, zenéket vagy kütyüket, mondta Dr. Alan Westin, a Columbia egyetem munkatársa, aki részt vett a kérdőív szerkesztésében.
A webes keresők és a közösségi szájtok az internetezők adataira épülnek, és az online viselkedésre épülő marketinget többek között úgy lehet megvédeni, ha a júzer többet kap, mondja a szakértő. Bár adatvédelmi okokból még nem bojkottálják az internetezők a szájtokat, ez megváltozhat, mert egyre többen értik meg, hogy a cégek mire használják a személyes adatokat.
A felmérés szerint a fiataloknak - főleg a 18-43 éves korosztálynak - nem okoznak gondot a személyre szabott online tartalmak.