Garanciális frissítés
Úgy tűnik, hogy a helyzet változóban van. A Trend Micro azzal igyekszik víruskereső termékének kiválóságát bizonyítani a vásárlók felé, hogy fizetési garanciát vállal egy esetleges vírusfertőzés bekövetkezése esetére.
A garancia természetesen nem úgy általában vonatkozik a vírusfertőzésekre, hanem csak azon esetekre, ha későn érkezik meg a megfelelő vírusadatbázis-frissítés. A gondatlan rendszergazda okozta veszélyek ellen a vírusirtókat gyártó cégek nem tudnak megoldással szolgálni, ezt a vállalatok informatikai biztonsági szabályozási rendszere tudja megoldani.
A Trend Micro új ügyfélprogramját, Virus Response Service Level Agreement (SLA) néven vezette be a prémium szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelei számára. A garanciavállalás lényege, hogy bármilyen, ismeretlen vírushoz, a céghez való beérkezését követően 2 órán belül, elkészítik a felismerését lehetővé tevő frissítését, ha ez nem sikerülne, akkor fizet a cég. A felismerés persze még nem eltávolítást jelent (a garancia nem is arra vonatkozik), de így is komoly segítséget jelenthet a rendszerüzemeltetők számára.
A fizetés mértéke attól függ, hogy milyen partnernek számít a felhasználó. A közelmúltban elindított program alapján három kategóriába sorolják azokat az ügyfeleket, akik számára ezt a kiemelt szolgáltatást nyújtják.
Háromezer dolláros kártérítés
A legkisebb összeg 1000 dollár. Ez az "arany" fokozat után jár. 2000 dollárt kapnak a "platina" fokozatúak. A legtöbbet, azaz 3000 dollárt pedig a "gyémánt" kategóriába soroltak kaphatnak akkor, ha nem kapják meg időben a felismerést szolgáló adatbázisokat. A jelenlegi ügyfeleknek az új szolgáltatás igénybevételéhez át kell térniük az újabb szolgáltatáscsomagok egyikére.
A kezdeményezés - némi marketinges mellékíze ellenére - ígéretesnek tűnik. Jó lenne, ha az operációs rendszerek, az irodai és egyéb szoftverek gyártói is kidolgoznának egyszer valamilyen hasonló szisztémát a programjaikban megbúvó hibák kiszűrésének meggyorsítására, a felmerülő károk enyhítésére.