Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Frissítési garanciát vállal a Trend Micro

2002.10.09. 10:56
A legtöbb szoftver licencszerződése értelmében nem követelhet kártérítést a felhasználó, ha elégedetlen a programmal. A Trend Micro azonban szakít ezzel a trenddel, és fizetési garanciát vállal egy esetleges vírusfertőzés bekövetkezése esetére.
Gondolom sokan vagyunk úgy egy program megvásárlása után, ha az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, esetleg még kárunk is származik használatából, hogy szívesen behajtanánk veszteségünket a gyártón. A szoftverek szerződéseit átolvasva mindannyian meggyőződhetünk arról, hogy ez reménytelen feladat, hiszen az efféle kártérítéseket eleddig eleve kizárták a gyártók.

Garanciális frissítés

Úgy tűnik, hogy a helyzet változóban van. A Trend Micro azzal igyekszik víruskereső termékének kiválóságát bizonyítani a vásárlók felé, hogy fizetési garanciát vállal egy esetleges vírusfertőzés bekövetkezése esetére.

A garancia természetesen nem úgy általában vonatkozik a vírusfertőzésekre, hanem csak azon esetekre, ha későn érkezik meg a megfelelő vírusadatbázis-frissítés. A gondatlan rendszergazda okozta veszélyek ellen a vírusirtókat gyártó cégek nem tudnak megoldással szolgálni, ezt a vállalatok informatikai biztonsági szabályozási rendszere tudja megoldani.

A Trend Micro új ügyfélprogramját, Virus Response Service Level Agreement (SLA) néven vezette be a prémium szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelei számára. A garanciavállalás lényege, hogy bármilyen, ismeretlen vírushoz, a céghez való beérkezését követően 2 órán belül, elkészítik a felismerését lehetővé tevő frissítését, ha ez nem sikerülne, akkor fizet a cég. A felismerés persze még nem eltávolítást jelent (a garancia nem is arra vonatkozik), de így is komoly segítséget jelenthet a rendszerüzemeltetők számára.

A fizetés mértéke attól függ, hogy milyen partnernek számít a felhasználó. A közelmúltban elindított program alapján három kategóriába sorolják azokat az ügyfeleket, akik számára ezt a kiemelt szolgáltatást nyújtják.

Háromezer dolláros kártérítés

A legkisebb összeg 1000 dollár. Ez az "arany" fokozat után jár. 2000 dollárt kapnak a "platina" fokozatúak. A legtöbbet, azaz 3000 dollárt pedig a "gyémánt" kategóriába soroltak kaphatnak akkor, ha nem kapják meg időben a felismerést szolgáló adatbázisokat. A jelenlegi ügyfeleknek az új szolgáltatás igénybevételéhez át kell térniük az újabb szolgáltatáscsomagok egyikére.

A kezdeményezés - némi marketinges mellékíze ellenére - ígéretesnek tűnik. Jó lenne, ha az operációs rendszerek, az irodai és egyéb szoftverek gyártói is kidolgoznának egyszer valamilyen hasonló szisztémát a programjaikban megbúvó hibák kiszűrésének meggyorsítására, a felmerülő károk enyhítésére.