Német kutatók rájöttek, hogy a rózsaillat segíti a tananyag megjegyzését. A lübecki egyetem kísérletében a résztvevőket arra kérték, hogy egy rózsaillattal teli teremben jegyezzék meg 15 pár kártya elhelyezkedését. A résztvevők ezután aludni mentek és a kísérleti alanyok egy részével az alvás mély fázisában ugyancsak rózsaillatot szagoltattak.
Másnap reggel a kutatók tesztelték a résztvevők tudását. A rózsaillatot szagolók a lapok 97 százalékára emlékeztek, a többiek azonban csak 85 százalékra, ami jelentős különbség.
Most már legalább azt is tudom, hogy miért jut eszembe állandóan az Orrhajó az űrbolygóra című gyermekkönyv (az a bizonyos szagos könyv), amelyet körülbelül két évtizeddel ezelőtt olvasgattam.
Másnap reggel a kutatók tesztelték a résztvevők tudását. A rózsaillatot szagolók a lapok 97 százalékára emlékeztek, a többiek azonban csak 85 százalékra, ami jelentős különbség.
Björn Rasch és munkatársai szerint ez azt jelenti, hogy az illatok segítségével javítható az alvás közbeni tanulás hatékonysága. A korai alvási fázisban (REM) az illat nem váltotta ki az erősítő hatást.
Most már legalább azt is tudom, hogy miért jut eszembe állandóan az Orrhajó az űrbolygóra című gyermekkönyv (az a bizonyos szagos könyv), amelyet körülbelül két évtizeddel ezelőtt olvasgattam.