Berobbant az e-papír
Elképesztő növekedésről számolt be a napokban az elektronikus papírt kifejlesztő E Ink. Egy évvel ezelőtt még csak néhány tízezer e-papírból készült alkatrészt kellett legyártania, most azonban a cég már milliós nagyságrendű megrendeléseket kap, írja a Yahoo News.
Az elmúlt három évben évente 200-300 százalékkal nőtt a cég bevétele, és a szárnyalás a következő években is folytatódhat. Elkészült ugyanis a színes e-papír prototípusa, amelyből elektronikus újságokat és magazinokat is lehet majd készíteni. A színes e-papír nagy áttörés lesz, ezen ugyanis jó minőségű hirdetések is megjelenhetnek.
Az e-papírban használt technológiáját az E Ink több mint száz szabadalommal védte le. A megjelenítő ugyanúgy működik, mint a hagyományos papír, legalábbis abban az értelemben, hogy nincs szükség háttérvilágításra: a felületéről visszaverődő fény teszi láthatóvá a képpontokat. Legfőbb előnye az alacsony fogyasztás, a képpontok ugyanis maguktól a helyükön maradnak, csak a tartalom átírásához kell áram.
Tíz évvel ezelőtt jelent meg az E Ink az e-papír ötletével, de a világ még mindig nem tudott megszabadulni a pazarló cellulózalapú adathordozótól. Bár 2000 decemberében igen bizakodó jóslatok jelentek meg, miszerint 2003-2004-re eltűnnek a papírra nyomatott újságok, ma még csak néhány e-könyv olvasó kütyü kapható, és túl drágák ahhoz, hogy széles körben elterjedjenek.
Az elmúlt három évben évente 200-300 százalékkal nőtt a cég bevétele, és a szárnyalás a következő években is folytatódhat. Elkészült ugyanis a színes e-papír prototípusa, amelyből elektronikus újságokat és magazinokat is lehet majd készíteni. A színes e-papír nagy áttörés lesz, ezen ugyanis jó minőségű hirdetések is megjelenhetnek.
Tíz évvel ezelőtt jelent meg az E Ink az e-papír ötletével, de a világ még mindig nem tudott megszabadulni a pazarló cellulózalapú adathordozótól. Bár 2000 decemberében igen bizakodó jóslatok jelentek meg, miszerint 2003-2004-re eltűnnek a papírra nyomatott újságok, ma még csak néhány e-könyv olvasó kütyü kapható, és túl drágák ahhoz, hogy széles körben elterjedjenek.