Mátyás
-6 °C
1 °C

17 milliárd az online reklámpiacon

2007.05.24. 10:56
0 hozzászólás

Az Interactive Advertising Bureau és a PricewaterhouseCoopers frissen megjelent tanulmánya szerint 2006-ban közel 17 milliárd dollár forgalma volt az internetes hirdetési piacnak (ez a 2005-ös 12,5 milliárd után igen jelentős növekedés). A legnagyobb biznisz a keresőmotorokba épített hirdetéseké, és a hagyományos bannereké, ez a két terület a teljes forgalom közeél háromnegyedéért felelős.

Érdekes, hogy bár úton-útfélen cégfelvásárlásokról, összeolvadásokról hallunk, az adatokban mégsem látszik a "nagy hal megeszi a kis halat" jelenség, és a hirdetési pénzek koncentrációja - éppen ellenkezőleg. Míg 2005-ben a tíz legnagyobb reklámerejű weboldal vitte el a forgalom 72 százalákát, a top50 pedig a 95 százalékát, ez tavaly 69 és 92 százalékra mérséklődött.