Eleonóra
-1 °C
2 °C

Drágák az Xbox 360 játékok

2007.05.25. 15:07
6 hozzászólás

Érdekes összefoglalót közölt a CNN, ami szerint az X360-felhasználók meglepően sokat költhetnek egy-egy játékra, és ez elriaszthat néhány potenciális vásárlót. Azt eddig is tudtuk, hogy a pénzszórás nem áll meg az alapgépek áránál, a konzolpiacon ugyanis bevett üzleti modell, hogy a hardvert veszteséggel árulják, ami aztán a nagy haszonnal árult szoftvereken hoznak be. Azon viszont mi is meglepődtünk, amikor a cikket olvasva kicsit utánaszámoltunk, és nekünk is az jött ki, hogy egyik-másik X360-sláger bizony 80-100 dollárba is kerülhet, ha a felhasználó teljes élményt akar a konzolján.

A pluszköltségeket egyrészt az online szolgáltatás, az Xbox Live jelenti, ami remek dolog, de azért évi 50 dodót csak ki kell csengetni érte (és ezt kb. 3 millió júzer meg is teszi), másrészt a játékokhoz letölthető mindenféle finomságok. Az árak ez utóbbiaknál kezdenek kicsit elszállni: egy új pályáért akár 10 dollárt is elkérnek már. Ezt részben lehet magyarázni azzal, hogy a játékok fejlesztési költségei az egekben vannak, részben viszont a Microsoft mohósága a ludas: a CNN-nek nyilatkozó elemző szerint ugyanis a letöltések árának kb. 30 százaléka (tehát 10 dollárból 3) a redmondi óriás zsebébe vándorol. A Microsoftot egyébként legutóbbi sikerjátéka, az eddig 3,7 millió példányban elkelt Gears of War miatt is több kritika érte. A cég ugyanis a muliplayerben igazán használható térképeket egy 10 dolláros letölthető csomagban adta ki, és a fejlesztő Epic Games egyik vezetője az 1up.comnak adott interjújában nyilvánvalóvá tette, hogy ez nem a fejlesztők döntése volt.