Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Drágák az Xbox 360 játékok

2007.05.25. 15:07
6 hozzászólás

Érdekes összefoglalót közölt a CNN, ami szerint az X360-felhasználók meglepően sokat költhetnek egy-egy játékra, és ez elriaszthat néhány potenciális vásárlót. Azt eddig is tudtuk, hogy a pénzszórás nem áll meg az alapgépek áránál, a konzolpiacon ugyanis bevett üzleti modell, hogy a hardvert veszteséggel árulják, ami aztán a nagy haszonnal árult szoftvereken hoznak be. Azon viszont mi is meglepődtünk, amikor a cikket olvasva kicsit utánaszámoltunk, és nekünk is az jött ki, hogy egyik-másik X360-sláger bizony 80-100 dollárba is kerülhet, ha a felhasználó teljes élményt akar a konzolján.

A pluszköltségeket egyrészt az online szolgáltatás, az Xbox Live jelenti, ami remek dolog, de azért évi 50 dodót csak ki kell csengetni érte (és ezt kb. 3 millió júzer meg is teszi), másrészt a játékokhoz letölthető mindenféle finomságok. Az árak ez utóbbiaknál kezdenek kicsit elszállni: egy új pályáért akár 10 dollárt is elkérnek már. Ezt részben lehet magyarázni azzal, hogy a játékok fejlesztési költségei az egekben vannak, részben viszont a Microsoft mohósága a ludas: a CNN-nek nyilatkozó elemző szerint ugyanis a letöltések árának kb. 30 százaléka (tehát 10 dollárból 3) a redmondi óriás zsebébe vándorol. A Microsoftot egyébként legutóbbi sikerjátéka, az eddig 3,7 millió példányban elkelt Gears of War miatt is több kritika érte. A cég ugyanis a muliplayerben igazán használható térképeket egy 10 dolláros letölthető csomagban adta ki, és a fejlesztő Epic Games egyik vezetője az 1up.comnak adott interjújában nyilvánvalóvá tette, hogy ez nem a fejlesztők döntése volt.