Majdnem 32 millió német vásárol idén az interneten összesen 19,3 milliárd euró értékben. Ez a vásárlók számát és az interneten elköltött összeget tekintve is rekord. A Távkereskedelem Németországban című jelentés szerint a szektor árbevétele idén 15 százalékkal emelkedik. A döntő többséget, 13,4 milliárd eurót az árucikkek forgalma adja. Az egyik legdinamikusabban bővülő szegmens a fizetős zeneletöltés. A digitális szolgáltatások - például szállodaiszoba- vagy repülőjegy-foglalás - részesedése 5,9 milliárd euró.
A fogyasztók száma az utóbbi 12 hónapban 7 százalékkal 31,5 millió fölé emelkedett. A vásárlók többsége (54,1 százalék) férfi. A kor szerinti megoszlásra jellemző trend az idősebbek bekapcsolódása az e-kereskedelembe. A jelentés szerint még a hatvan éven felüliek közül is majdnem minden ötödik katalógus-áruházi ügyfél az interneten rendel és fizet. A három legnépszerűbb online-áruház az eBay, az Amazon és a Tchibo.
Az előrejelzés szerint azok a cégek növekednek leginkább, amelyek kiadnak katalógust és portált is működtetnek; ezeknek az úgynevezett többcsatornás szolgáltatóknak az árbevétele idén 22 százalékkal emelkedik. (MTI)