Az emberek óvatosabban költenek, ezért 2009-ben szűkül a lapos képernyős tévék piaca. A DisplaySearch ágazati piackutató cég új előrejelzése szerint a plazmatévék iránti kereslet az idén várhatóan csak 5 százalékkal nő, noha tavaly még 24 százalékkal nőtt a forgalom. Kisebb, de azért így is meredek visszaesés várható az lcd-tévék piacán: a gyártók idén 17 százalékkal többet értékesíthetnek, mint tavaly, noha tavaly 29 százalékkal nőtt a forgalom.
Az előrejelzés azután jelent meg, hogy a japán Panasonic bejelentette, visszafogja két új japán üzemének építését, így azok kevésbé növelik majd a cég összkapacitását. A piacszűke konszolidációt is ösztönöz az ágazatban, mégpedig rossz feltételekkel. A Panasonic három héttel ezelőtt részvényenként 131 jenes, egyezményes ajánlatot tett a Sanyo részvényeire. A Panasonic összesen legalább 4,5 milliárd dollárt szán a Sanyo többségének megszerzésére. Az ajánlat egyáltalán nem kedvező, a Sanyo előző záróáránál 4 százalékkal alacsonyabb. (MTI)