Miközben az informatikai piacon átlagosan 10 százalékos visszaesés következett be minden szegmensben, ahordozható gépek eladása 10 százalékkal nőtt - mondta el sajtótájékoztatóján Gottlieb István, a Lenovo Magyarország vezérigazgatója .
Az informatikai piac a bruttó hazai termék (GDP) alakulásának megfelelően változik, és kis eltéréssel ugyanolyan mértékben nő vagy csökken, ahogyan a GDP. A kínai többségi tulajdonban lévő, asztali és hordozható számítógépeket gyártó Lenovo nem teszi ugyan közzé leányvállalatai adatait, de a vezérigazgató elmondta, hogy az idei harmadik negyedévben 5,2 százalékos volt a cég magyar piaci részesedése, ami 0,2 százalékponttal nagyobb az egy évvel korábbinál.
Az igazgató szerint a kialakult viszonyokra már nem válságként kell tekinteni, hanem adott helyzetként kell felfogni, ami 1-3 évig még nem változik jelentősen. A magyarországi nagy ügyfelekre jellemző, hogy jelentősen visszafogták vásárlásaikat. Fele-harmadannyi kérés érkezett tőlük az idén, mint egy évvel ezelőtt. Világszerte a Lenovo eladott termékeinek 65 százaléka notebook, a többi asztali gép. Magyarországon az arány kissé más, itt az eladott gépek 80 százaléka hordozható számítógép.