Kína: 420 millió internetező, 140 millió online vásárló
A mobiltelefonos internetezés gyors fejlődésével június végére 420 millióra bővült a kínai internettársadalom derül ki az internet hálózati információs központ (CNNIC) csütörtökön kiadott jelentéséből.A tavaly decemberi adatokkal összehasonlítva fél év során 36 millióval többen lettek a világháló használói Kínában. Ami az internetezők összlakossághoz viszonyított arányát jelenti, 2009-ben ez 28,9 százalék volt, míg ma 31,8 százalék.
A jelentés szerint az emelkedést a mobiltelefonon netezők számának jelentős emelkedése idézte elő. Június végén 277 millió mobilos internetezőről számol be a statisztika, ők közel 66 százalékát teszik ki az összes internetezőnek. Számuk az idén 43 százalékot meghaladó mértékben nőtt, a tavalyi év végi helyzethez képest. Közel ötven millió kínai szinte kizárólag mobil telefonkészülékét használja internetezésre.
A CNNIC felmérése a világhálóra alapuló üzlet, az elektronikus kereskedelem ugyancsak rendkívül gyors terjedéséről számol be. Az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember - az ország lakosságának 10 százaléka - vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat pedig 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz. A jelentésből kiderül az is, hogy az idei év első félévében mintegy 25 millióval szaporodott az online videó programok nézőinek száma, akik így összesen már 265 millióan vannak.