A twitterezők 0,05 százaléka írja a bejegyzések felét

2011.03.30. 15:03
Egy alig húszezer felhasználóból álló elit közösség írja a twitteres csevegések csaknem 50 százalékát - derül ki abból a kutatásból, amely 10 hónap több mint 260 millió üzenetét vizsgálta a mikroblogon.

A Yahoo! hírportál kutatása szerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék nagyrészt a celebek világából kerül ki. A sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik kollégáikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.

Ezek az üzenetek viszont nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.

A 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága volt, hogy felületére nemcsak számítógépről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnye, hogy sokszor a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM