Spóravadászat a mobilon

2008.09.12. 10:00

Az év játékaként beharangozott Spore már a boltokban van, és a számítógépes verzió után nem sokkal a mobilos is megjelent. A játéknak persze csak a töredékét ültették át a kis kijelzőkre, a mobilokon például nem rohangálnak két lábon járó péniszek és más torzszülöttek. Kizárólag a fejlesztők által létrehozott egyszerű lényekkel kell megküzdeni a túlélésért

Először egy Nokia 5320 XpressMusic készüléken teszteltem, és nagyjából másfél nap alatt végigjátszottam, azaz a Spore megfelel a mobiljátékokkal szembeni elvárásoknak. Egyszerű grafikája ellenére tetszett, legalább annyira szórakoztató volt, mint az online játékok.

Az első pályák csak bemutatták a játékot, például kiderült, hogy kisebb lényeket kell elfogyasztani ahhoz, hogy a saját lényem növekedni kezdjen, és javuljon az egészségi állapota, amelyet öt kis szívecske jelez a jobb felső sarokban. Mindegyik pálya akkor ér véget, amikor a kijelző tetején lévő DNS-spirál megtelik, és ehhez elég sokat kell zabálni.

Ahogy növekedett a lényem, úgy tudott egyre nagyobb ellenfeleket lenyelni, így az ellenségek hamar zsákmánnyá váltak. Az egyik legszemetebb ellenfél a jobb oldali képen látható piros tengeri sün, amely csak behúzott tüskével fogyasztható, kitolt tüskékkel nagyot sebez. A megsebzett lényemnek pedig a mérete is csökkent, így a zsákmányok ismét ellenséggé váltak.

Időnként sikerül nagyobbat előrelépni az evolúciós folyamatban, ilyenkor két pálya közt lehetőség van a lény átszerkesztésére. Sajnos nincs túl sok lehetőség, megváltoztatható a szín, a mintázat, de fej-tor-potroh hármas felosztása állandó. Fejleszthető a lény érzékszerve (szemek, csápok), támadó szerve (tüskék, száj), védekező képessége (tüskék, páncél), illetve a mozgása (ostor).

Második lépésként az iPhone szoftverboltjában is megvettem a Spore Originst, nyolc euróért. A játék menete nagyjából ugyanaz, mint a Nokián, csak éppen a grafika nem a C64-et, hanem inkább a Sony PSP konzolt idézte fel bennem. Fontos különbség, hogy amíg a Nokián (és a PSP-n is) gombokkal kell irányítani a játékokat, addig az iPhone-on kizárólag a készülék dőlésszögének a változtatásával lehet mozgatni a lényt. Az iPhone-nal nem érdemes metrón ülve játszani, mert könnyen lefejelhetjük az előttünk állót.

Klikk a képre!

Sajnos az Electronic Arts nem gondolt arra, hogy az iPhone kijelzője magától elhalványul, ha energiatakarékossági okokból így állítja be a felhasználó. Emiatt játék közben többször a kijelzőre kellett böknöm a legnagyobb csaták hevében, ami eléggé idegesítő volt, emiatt ugyanis sokszor elhullott a lényem. A Spore miatt csak nem kezdek a rendszerbeállítások közt turkálni, az EA-nek muszáj lesz megoldást találnia. Ettől eltekintve azonban az iPhone klasszisokkal jobb játékélményt biztosított, mint a Nokia, vagy bármilyen más mobil, amin eddig játszottam.