Eljött a mobilozó gépek korszaka

2008.09.17. 18:46

Több mint 11 millió mobilelőfizetés van Magyarországon, ami jócskán meghaladja az állampolgárok számát. Ennek ellenére a Pannon szerint még legalább kilencmillió előfizetés eladható hazánkban, de nem embereknek, hanem inkább gépeknek.

Nem csúcstechnológiás humanoid robotokról van szó, hanem teljesen hétköznapi gépekről, amelyek kihasználhatják a mobilhálózatot. A villanyóra távolról leolvasható, gépkocsiflották nyomon követhetők, a kereskedők könnyebben magukkal cipelik a kártyaleolvasót, az orvosok pedig távolról gyógyíthatják és felügyelhetik a betegeket a mobiltechnológia segítségével.

A Pannon azért rángatta elő a témát, mert szerinte most kezd felépülni a piac, és hamarosan elterjednek a gépekbe épített SIM-kártyák. Most több százezer ipari előfizetés van, de a szerdai sajtótájékoztatón elhangzottak szerint a lakossági felhasználók hozzák majd meg az áttörést. A potenciál már a magyarországi piacon is óriási, hiszen ha hárommillió háztartással, és csak a mérőórákkal számolunk, azaz a gáz-, víz- és villanyórába egyaránt SIM-kártya kerül, akkor az önmagában kilencmillió új előfizetést jelenthet.

Noha mérőórából van a legtöbb, az egészségügyi megoldások sokkal érdekesebbek. A sajtórendezvényen a MOHAnet által kifejlesztett MedCare jelzőrendszer mutatkozott be, amelynek a központi része valamelyik idősgondozó szervezetnél van, ahol diszpécser fogadja a bejövő vészjelzéseket.

Az idős felhasználó a nála lévő kütyüvel risztást adhat ki, ha rosszul érzi magát, illetve a készülék a szenzorával érzékelni tudja a nagyobb eséseket. Segélykérés esetén a diszpécser felhívhatja a megfigyelt személyt, és ha súlyos a gond, azonnal intézkedhet a segítségnyújtásról. Van helymeghatározóval felszerelt készülék is, amely az eltűnt személy megtalálásában segíthet.

A készülék hűségnyilatkozattal már részletre is kapható, mondta el Havasi Zoltán, a MOHAnet fejlesztési igazgatója, és a szolgáltatás ára akár ezer forint alá is szorítható. Elmondása szerint az adatkommunikáció minimális, a telefonbeszélgetések tarfiája pedig attól függ, hogy miként építik ki a távfelügyeleti rendszert. Amennyiben egy nagyobb, több száz kliensből álló rendszerről van szó, a SIM-kártyák lehetnek olyan díjcsomagban, amelynél a flottán belüli hívás ingyenes, így a diszpécserrel folytatott beszélgetések nem jelentek többlet kiadást a felhasználónak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?