99 dolláros iPhone-nal megy az Apple a Motorola ellen

2009.11.10. 13:35 Módosítva: 2009-11-10 13:38:08

Aki eddig kételkedett volna abban, hogy az iPhone-nal kapcsolatos pletykákat és rajongói találgatásokat legalább részben az Apple marketingesei fűtik, újabb megdöbbentő parajelenségnek lehet tanúja. Véletlenül éppen azon a napon, amikor az új iPhone-gyilkosnak kikiáltott, és eddig egész jó kritikákat kapott Motorola-telefon, a Droid megjelent, terjedt el a hír internetszerte az Apple nagy karácsonyi árcsökkentő akciójáról.

Konkrétan arról lenne szó, hogy az Apple a karácsonyi szezonnak egy 99 dollárra lehúzott árú iPhone 3GS-sel futna neki, amivel éppen a Droid árának a felére megy le. Bár a pletykákat természetesen nem erősítették meg hivatalos helyről, a lépés egészen logikus lenne az Apple-től, és a cég eddig sem idegenkedett különösebben a meredek árcsökkentő akcióktól, amikor úgy értékelték a szakértői, hogy az eredeti áron már sokkal több telefont nem tudnak teríteni a piacon.

Az idei karácsony azért is fontos az érintőképernyős telefonok piacán, mert mostanában járnak le az első generációs iPhone-ok kétéves hűségszerződései, és rengeteg, a legújabb technológiákra vágyó fogyasztó választ majd új telefont. Ráadásul a hírek szerint lassan lejár az AT&T telefontársaság kizárólagossága is az iPhone amerikai forgalmazására, így érthető lenne, hogy egy utolsó rohammal megpróbál a cég minél több előfizetőt begyűjteni, amíg csak nála elérhető a telefon.

A második generációs, tavaly megjelent iPhone 3G legkisebb verzióját már most 99 dollárért lehet megvenni, így ha a csúcsmodell 3GS-t is leviszik erre az árszintre, az valószínűleg a 3G piacról kivezetésével is jár majd. Hogy az esetleges árcsökkentés mikor és hogyan gyűrűzhet át majd az Amerikán kívüli piacokra, arra egyelőre tippelni sem próbálnak az elemzők.