Panaszkodnak a Google mobiljára

2010.01.12. 12:10
A Google első saját mobiltelefonja kisebb vihart kavart a mobilok piacán, és már megjelentek az első negatív vélemények is. Felhasználók panaszkodnak a hibaelhárításra, és nem mindenki tudja, hogy kihez kell fordulnia, ha gondja van.

A Google által szupertelefonnak nevezett Nexus One bemutatóján hatalmas volt a felhajtás, mindenki azt hangoztatta, hogy ez nem csak egy új okostelefon, és nem is csupán egy új androidos mobil. Ez az első Google-mobil, sőt ezen futott először az Android 2.1-es verziója, és az USA-ban újdonságként hatott, hogy a gyártó a saját boltjában dobja piacra a mobilt.

A bemutató után feléledtek a Google-fanok, akik az Apple hűséges követőihez hasonlóan minden kritikát megtámadtak. Aztán megjelentek azok a felhasználók és fejlesztők is, akiknek a Nexus One megvásárlása nem okozott végtelen örömöt.

Sokak szerint a Nexus One nem kezeli hibátlanul 3G-s kapcsolatokat. Néhányan egyáltalán nem tudtak 3G-re csatlakozni, másoknál a 3G és az EDGE között ugrált a készülék. Ez viszont csak a kisebb gond, sokkal többen panaszkodtak a hibaelhárításra. A júzerek nem tudták, hogy kihez forduljanak tanácsért: a mobilkereskedővé vált Google, vagy pedig a szolgáltató oldja meg a problémákat?

A Google csak emailben fogad panaszokat, és két napon belül igér választ. Egy felhasználó szerint a T-Mobile USA – a Nexus One első hivatalos forgalmazója – ügyfélszolgálatosa azzal zavarta el, hogy nem kaptak semmilyen terméktámogatási dokumentációt a Google-től.

Pénz a szoftverben

Egy ideig a fejlesztők is panaszkodtak, mert a Nexus One bemutatójára nem készültek el az új Android 2.1-es platformhoz való eszközök. Ezt a hiányosságot a Google azóta pótolta, megjelent a 2.1-es fejlesztői csomag, az SDK.

Mindenesetre látszik, hogy a Google másképp gondolkozik a szoftverekről, mint az Apple. Mindegyik új iPhone bemutatóján az Apple legjobb szoftverfejlesztő partnerei mutathatják meg, hogy milyen újdonságokat találtak ki a legfrissebb készülékre. A Google ezzel szemben titkolózott, és magára akarta irányítani a figyelmet.

Szakértők szerint az alkalmazásokon múlik a mobilplatformok sikere, és az Android Market online szoftverkereskedés még húszezer elérhető szoftverrel is messze elmarad az Apple App Store több mint százezres kínálatától. Meglepő a különbség, hiszen az Apple-nél minden program szigorú engedélyezési procedúrán megy át, az Android Marketre szabadabban lehet programokat feltölteni.

Ennek a szabadságnak azonban más hátrányai is vannak: a Computerworld arról ír, hogy december végén egy banki adatokat lopó program jelent meg. A BayPort Credit Union ügyfeleit támadó szoftver azt hazudta, hogy megkönnyíti a bankba való bejelentkezést. A gyanú szerint a szoftver készítői ugyanúgy csak a belépési adatokat akarták lenyúlni, mint akik a Erste, az OTP és más bankok nevében küldenek hamis emaileket.

A Google törölte a BayPortot támadó programot, de vagy ötven hasonló program van az Android Marketen. Az informatikai biztonsággal foglalkozó cégek még nem elemezték a szoftver kódját, ezért nem biztosak abban, hogy kártékony. A szakértők azonban úgy vélik, meg fognak jelenni a kártékony programok az Androidon.