Nem fogy a Nexus One

2010.01.14. 19:00 Módosítva: 2010-01-14 19:01:57
Most kiderült, hogy mennyit ér a Google márkaneve az okostelefonok piacán. Egy elemzőcég szerint a Google okostelefonjából 20 ezret adtak el egy hét alatt, míg a Motorola ugyanennyi idő alatt 250 ezer Droidra talált vevőt.

Hatalmas hiszti, forradalmi hangulat, a rajongók az egekig magyasztalták a Nexus One okostelefont. A vevők meg úgy látszik nagy ívben tojtak az egészre.

A Flurry elemzőcég becslése szerint a Google mobilját húszezer ember vette meg az első héten, ami azért érdekes, mert az óriáscég gyártja a rajta futó, viszonylag sikeres Android operációs rendszert is. Sőt, annak a legújabb, 2.1-es verziója került a készülékre. A Motorola 12,5-szer több okostelefont adott el az első héten, és az ismert amerikai mobilgyártó Droid – Európában Milestone – nevű mobilján ugyanúgy a Google által gyártott Android fut. Igaz, csak a 2.0-ás verzió.

Ahhoz, hogy pontos képet kapjunk a Google által keltett hisztéria nagyságáról, egy harmadik cég eladási adatait is ismernünk kell: az Apple a legutóbbi bemutatója után egy hét alatt 1,6 millió iPhone-t adott el. Több nagyságrendbéli a különbség.

Egyáltalán nem aról van szó, hogy a Nexus One rossz telefon. Sőt, ez most az egyik legjobb telefon, amin Android fut. De nincs benne semmi különleges, egy jó telefon a sok közül. Inkább az új értékesítési modellel vannak gondok, mert az USA-ban mindenki a szolgáltatótól vesz mobilt. A magasabb előfizetési díjért és a több éves hűségnyilatkozatért cserébe a telefon szinte fillérekbe kerül.

A vevők pedig zavarba jöttek, nem tudják, hogy kit keressenek fel a panaszaikkal – mint kiderült, a Google nyújt terméktámogatást, és 48 órán belül válaszol a vevők emailjeire. Az is bonyolítja a helyzetet, hogy a T-Mobile USA a Google egyetlen szolgáltatói partnere, tehát az amerikai vevőknek az inkább egy T-Mobile-mobil, mintsem Google-mobil.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!