Még nincs fejlődés a mobilszogáltatásban

2010.03.31. 12:40
A várakozásokkal ellentétben nem indult fejlődésnek tavaly év végén, az idén év elején a mobiltávközlési piac, aminek növekedését Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója most 2010 őszére teszi.

A magyar mobilpiac tavaly a becslések szerint értékben 6-8 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az iparági előrejelzések szerint várhatóan 2009-hez hasonlóan alakul a helyzet az idén is, és csak valamikor 2010 végén stabilizálódik a piac. A növekedést meghatározza, hogy a munkanélküliekkel jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik lemondanak a mobil használatáról, mondta Beck György, a Vodafone vezérigazgatója a társaság szerdai sajtótájékoztatóján.

Beck György április 1-től a magyar leánycégnél az igazgatóság elnöki tisztét is betölti, és elmondta, hogy korábbi szerződését 2010 elején újabb három évre meghosszabbították a Vodafonnal.

A társaság áprilistól létrehozza a körülbelül 25 fős üzletfejlesztési részlegét, amelynek a feladata az új piaci lehetőségek feltárása lesz. Ennek a csoportnak az élére kerül Simó György, aki korábban a rivális Magyar Telekomnál dolgozott, és az Origo hírportál egyik alapítója.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a globális Vodafone csoporton belül a magyar leányvállalat kimondottan jól teljesít, aminek az egyik következménye, hogy sok alkalmazottat átcsábítanak más országok leányvállalataihoz. Ugyanakkor hazánkban is várható bővülés, a Vodafone Miskolcra telepített regionális ügyfélközpontjában és a budapesti pénzügyi központban. Az utóbbinál most körülbelül háromszázan dolgoznak, de az idén nagyjából kétszáz munkatársat vesznek fel. A miskolci központban  százötvenen dolgoznak, és év végre a tervek szerint a számuk megduplázódik vagy még ennél is nagyobbra nő.

A vezérigazgató a március végén lezáruló pénzügyi évről az anyavállalat előírásaik miatt nem nyilatkozott, az adatokról csak később beszélhet. Beck György csupán annyit mondott, hogy a cég  teljes piacra kivetített részesedése 22,07 százalék, míg a csak aktív ügyfelek esetében 22,70 százalék, az árbevételt nézve pedig 23 százalék feletti, mert a társaságnál a legmagasabb az egy főre eső átlagos költés.

A több mint 2,6 millió ügyfelet kiszolgáló társaság a mobilinternet piacán egy év alatt kétszeresére növelte az aktív előfizetők számát, most több mint 187 ezer ilyen ügyfele van. Év végére a számuk a tervek szerint eléri a 250 ezret.



  • Hírek
  • Hírek