Az Adobe fejlesztőkörnyezetét is kizárja az Apple
Kizárólag azok tölthetik le az Apple fejlesztőcsomagját, akik elfogadják a hozzá tartozó licencet. Ebben pedig az áll, hogy a programok kódját Objective-C, C vagy C++ nyelven kell megírni, csak közvetlenül ilyen kódól lehet létrehozni az iPhone-on futtatni kívánt szoftvereket.
Szakértők szerint ebből az következik, hogy senki sem használhatja az Adobe Flash Professional CS5-ben megjelenő új funkciót, amellyel a Flash alapú programokat iPhone-on futó programként is el lehet menteni. Magyarán az Apple alaposan pofán vágta az Adobe-ot. Emellett letiltották azon fejlesztőeszközöket is, amelyek C# és .Net programkódból készítenek iPhone-os szoftvereket.
John Gruber, a Daring Fireball blog szerzője szerint az ok nyilvánvaló: az Apple nem akarja, hogy a saját fejlesztőkörnyezete helyett valami más legyen a legelterjedtebb programozási platform. Az idegen fejlesztőkörnyezet fejlődésébe ugyanis az Apple nem tudna beleszólni.
Az Apple elég rendszeresen bemutat hardveres újításokat a készülékein. Ha nem az Apple saját fejlesztőkörnyezete a legnépszerűbb, hanem egy más által fejlesztett programcsomag (mondjuk a Flash CS5) akkor előfordulhat, hogy a szoftverekben jókora késéssel jelenik meg a hardveres újítások hatása. Az Adobe akkor implementálja az újításokat, amikor akarja.
Gruber szerint a fejlesztőknek nem kell szeretniük ezt a szigort. Ő csak azt akarta bemutatni, hogy az Apple szempontjából teljesen logikus a Flash és az idegen fejlesztőeszközök kizárása. Akik az Adobe vagy a Microsoft tanácsát követik abban, hogy miként programozzanak iPhone-ra, azok rosszul járnak, de akik eddig is az Apple tanácsait követték, azoknál semmit nem változtat az új előírás.
Rovataink a Facebookon