18 ezer dolláros túlszámlázást engedtek el

2010.05.19. 14:23
Bob St. Germain először nem hitt a szemének, amikor megkapta a 18000 dolláros számlát a Verizontól. Reklamált, és a 2006-óta tartó huzavona végére az amerikai kommunikációs cég most tett pontot azzal, hogy végül elengedte a hatalmas számlát.

A doveri lakos elhűlt, amikor kiderült, hogy milyen hihetetlen összeget kellene kifizetnie. A probléma az volt, hogy hat hétig használta telefonján a mobilnetet úgy, hogy azt hitte, az ingyenes. Két évig az is volt, azonban lejárt az akció, azonban erről St. Germain nem kapott tájékoztatást a cégtől, így zavartalanul, mit sem sejtve neteztek továbbra is.

A sokkoló számláért St. Germain 26 éves fia, Bryan vállalta a felelősséget, mert az internetet leginkább ő használta a családban. St. Germainék szerint a vállalatnak jeleznie kellett volna, amikor a kétéves akciós, ingyen internetet magába foglaló időszak lejárt.

A család panasza után a Verzion rögtön belement a hatalmas számla felezésébe, azonban a famíliának ez is kifizethetetlen összeg volt, illetve továbbra sem tartották jogosnak a követelést. Végül egy behajtó cég behajthatatlannak nyilvánította a követelést, így a Verizon úgy döntött, hogy eláll a számlában szereplő összeg követelésétől.

Sok a túlszámlázás

Az Amerikai Kommunikációs Bizottság (FCC) is problémásnak találja az esetet, mivel nem ez az első  alkalom, amikor gond támad egy horribilis összegű számlával. Az ilyen irreálisan magas telefon- és mobilnetes számlák esetei sokszor a vállalatok hibáiból keletkeznek. Az FCC egyetért azokkal a kritikus hangokkal, melyek azt szorgalmazzák, hogy magasabb fokú számlázási és tájékoztatási rendszert vezessenek be Amerikában.

Példának hoznak fel egy júniusi EU-s szabályozást, amely kimondja, hogy a szolgáltató küldjön szöveges üzenetet a felhasználónak, amennyiben az eléri az adatkorlátjának határát, vagy kicsúszik bármilyen egyéb limitből. Általában az ilyen adatforgalmi korláton túllépett le -és feltöltések ára sokszorosa az alapdíjnak.

Hasonlóan magas túlszámlázások Európa-szerte is előfordulnak, legtöbbször a félreértelmezett előfizetések miatt. Egy francia orvos negyvenmillió forintosnak megfelelő számlát kapott, miután ő korlátlan 3G-s mobilinternet szolgáltatást értelmezett a szerződésben, míg abban valójában csak a felhasználási idő volt korlátlan.

Magyarországon mindhárom nagy telekommunikációs szolgáltató küld sms-t, amennyiben a felhasználó közelít vagy eléri a mobilinternetes adatcsomagjának határát.