400 millióért megvettek egy iPhone-játékfejlesztőt
Kedden bejelentette a DeNa, hogy 300 millió dollárt oszt szét a Ngmoco résztulajdonosai és munkatársai között. További száz millió dollár kifizetését 2011 végéig meghatározott célok eléréséhez köti. Az ár nagysága jelzi, mekkora lehetőségek vannak az üzletágban, és milyen elvárásokkal kell szembenéznie.
A DeNa a közösségi, például a Facebookon játszható játékokra specializálódott, és világelső akar lenne a mobiljátékok piacán.
Hatalmas összegnek tűnhet a 400 millió dolláros vételár, hiszen a legtöbb Ngmoco-játék ingyen vagy nagyon olcsón (0,99 dollárért) megszerezhető. Ezeknél a játékoknál azonban másban van a nagy üzlet. A felhasználók vásárolhatnak virtuális kiegészítőket, amelyek segítik a játékban való haladást. Vásárlás nélkül is élvezhetők a játékok, de mindig akadnak olyanok, akik hajlandóak pénzt áldozni azért, hogy megelőzzék társaikat. Minél nagyobb a közösség, annál könnyebb benne vevőket találni, és az Ngmoco ezért értékes: játékait eddig 60 milliószor töltötték le.
A Screen Digest piackutató cég becslései szerint a közösségi játékok 2014-re várhatóan 1,5 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak - szemben a 2009-es 640 millió dollárral.
A Ngomoco eladásával a legjobb üzletet a Kleiner Perkins befektetési cég köti, amely 25 százalékos résztulajdonosként akár 100 millió dollárt is kaphat.
Rovataink a Facebookon