Zajszűrő nélkül nincs jó hangfelismerés

2012.02.06. 15:05
Tanácstalanul álltak a szakértől az iPhone 4S processzora előtt, mert elképzelésük sem volt róla, hogy miért olyan nagy. Nemrég kiderült, hogy egy zajszűrő csip került a tokozásba, ami a videotelefonálást és a hangutasítások értelmezését is segíti.

Az Audience nevű cég januárban a tőzsdei megjelenése miatt felfedte, hogy az Apple az egyik nagy megrendelője. Az eszközök javításával, és az alkatrészek azonosításával foglalkozó iFixit könnyen meg is találhatta a vállalat zajszűrő csipjét az iPhone 4 készülékben. Az iPhone 4S esetében viszont már nem lehetett ilyen könnyű dolga, mert az Apple az A5 processzor tokjában helyezte el az Audience csipjét.

Kiderült az is, hogy az Apple miért nem adta ki a Sirit az iPhone 4-hez. Az Audience azt mondja, hogy az iPhone 4-ben lévő csip csak akkor működött jól, amikor a felhasználó a szájához emelte a készülékét, és úgy beszélt bele. Az iPhone 4S sokkal jobb zajszűrő technológiát kapott, amit úgy optimalizáltak, hogy karnyújtásnyi távolságból is ki tudja szűrni a zavaró hangokat. A hangminőség jelentősen befolyásolja a Siri működését, nagy zajban az algoritmusok nehezebben értik meg a felhasználó szavait.

Az Audience nagyobb hatótávolságú zajszűrő technológiája 2011-ben jelent meg, és már úton van a technológia harmadik generációja. Semmi nem garantálja, hogy az Apple a következő iPadben és iPhone-ban is ezt a technológiát használja majd, de az biztos, hogy a Siri sikere miatt szükség lesz ilyen technológiára.

Az Audience EarSmart nevű technológiája digitális jelfeldolgozó processzor segítségével távolítja el a háttérzajt és a másodlagos hangokat, hogy javuljon a telefonbeszélgetés minősége. Ennek hála a felhasználók akkor is jól értik egymás szavát, ha zsúfolt étteremben vagy forgalmas út mellett telefonálnak. Nehezebb kiszűrni a nem kívánatos hangokat, ha a készülék távol van a felhasználó szájától, ami gyakran megtörténik videotelefonálás közben, vagy amikor az autó kihangosítójával telefonálunk.

Természetesen nem az Apple az Audience egyetlen partnere, a Samsung, az LG, a HTC, a Sony és más gyártók több mint hatvan készülékében megtalálható a vállalat technológiája. Az Apple azonban sokkal jobb helyzetben van, mint a Google vagy a Microsoft, ha a hangfelismerésen alapuló keresésről van szó, mert csak arról kell gondoskodnia, hogy a következő modellekben is legyen zajszűrés. A Microsoft és a Google partnerei most szabadabban eldönthetik, hogy milyen szenzorokat és egyéb csipeket építsenek a készülékeikbe, tehát még ha egészen kiváló is a hangfelismerő szoftver, megfelelő hardver nélkül az nem lesz elég hatékony.



  • Tippek
  • Bankszámla