Alaptarifába épül a Vodafone telefonadója
További Cellanapló cikkek
„Ha lenyelnénk a telefonadó költségeit, akkor gyakorlatilag minden fejlesztést le kellene állítaniunk” – mondta Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója a társaság csütörtöki sajtótájékoztatóján. Massidda szerint most tucatnyi olyan informatikai fejlesztés van náluk folyamatban, összesen több százmillió forintos költséggel, amik kizárólag a jogszabályi változások lefedéséről szólnak.
A vezérigazgató szerint az iparágnak összesen százmilliárd forintos terhet jelent a válságadó és a telefonadó együtt, és ebből várhatóan 8-10 milliárd forint lehet a Vodafone-ra jutó összeg. Már amennyiben azt feltételezzük, hogy a megnövekedett tarfiák semmilyen hatással nem lesznek a forgalomra. Massidda elmondta, számítanak a forgalom esésére, és ennek hatására csökken majd az államnak befizetett áfa összege is.
A Vodafone már elkezdte értesíteni az ügyfeleit a változásokról, június 1-től hatályos a tarifaemelés. A társaság a számlás előfizetések esetében az alapdíjat emeli meg, attól függően, hogy az adott csomagban mennyi lebeszélhető perc és sms van. Előfizetés esetében a tarifanövelés garantáltan nem haladja meg a kormány által említett felső határt, ami magánelőfizetők esetében 700, vállalatok esetében SIM-kártyánként 2500 forint lesz havonta.
A feltöltőkártyás ügyfeleknél viszont a percdíjat növelik meg. E két változtatás együttes hatása akár az is lehet, hogy többen választják majd az előfizetéseket, mint a feltöltőkártyát, ahol minden egyes percen rajta van az adó, függetlenül attól, hogy az ügyfél mennyit telefonál. Persze a Vodafone azt mondja, hogy számítása szerint csak az prepaid ügyfelek 1 százaléka éri el a 700 forintos határt, de az emberek szemében biztosan elrettentőbb hatású, hogy minden perc drágul.
Beck György, a Vodafone elnöke elismerte, hogy az általuk bevezett megoldás igencsak hasonlít a kormánynak betejesztett a javaslatukra, amiben a perc alapú adóztatás helyett az előfizetésenkénti átalánydíj bevezetését javasolták. Elmondta, hogy ez a módszer fejlesztési szempontból is jelentősen megkönnyítette a helyzetüket, mert nem kell figyelniük, hogy az ügyfél mikor éri el az adómentes 10 perc, illetve a 700 forintos maximum határát.
Az alaptarifa emelése olyan szempontból is előnyös lehet a társaság szempontjából, hogy a Vodafone mindenképpen beszedi az előfizetőre jutó adóterhet, még akkor is, ha az ügyfél valamiért kevesebbet telefonál. (Mondjuk elmegy két hétre nyaralni, és nem viszi magával a telefonját.)
A kisvállalati ügyfelek komolyabb kedvezményeket is kapnak. Esetükben SIM-kártyánként 2500 forint lenne a telefonadó felső határa, de a Vodafone ennek csak a felét, legfeljebb 1250 forintot emel a tarifájukon, és itt is érvényes a lakossági ügyfeleknél alkalmazott sávos díjemelés. A vállalatok így könnyebben kiszámíthatják költségeiket, és nem kell az ingyenes hívások miatt aggódniuk, korlátlanul beszélhetnek egymással.
Rovataink a Facebookon