Így lesz 61 centekből félmilliárd dollár
Áll a bál az amerikai mobilpiacon, miután a legnagyobb szolgáltató, az AT&T csendben egy filléresnek tűnő, havi 61 centes (136 forint) összeget csapott hozzá az előfizetői összes havi számlájához, adminisztratív költség címszóval. Ez minimális összeg, a legkisebb McDonalds-os hamburger árának harmada, mégis valóságos népfelkelés robbant ki miatta, amikor újságírók kiszámolták, hogy ez a szolgáltató 70 millió ügyfelével számolva éves szinten több mint 500 millió dollár (112 milliárd forint) bevételt hoz az Amerika egyik legjobban gyűlölt cégeként ismert telekomóriás számlájára, miközben az gyakorlatilag semmilyen pluszt nem nyújt ezért cserébe az ügyfeleinek. A változás ráadásul visszamenőleges, május elejétől él.
A telefontársaság szóvivője azt mondta, a sok kis 61 centből összeadódó vagyont a cég a hálózata karbantartására és fejlesztésére fogja fordítani, és különben is, az amerikai mobilpiacon legalább két konkurense, a Verizon és a Sprint is felszámít ilyesfajta, megfoghatatlan adminisztratív költséget, ami még magasabb is, mint az övék. Ez természetesen csak olaj volt a tűzre.
Fogyasztóvédelmi szakértők szerint az AT&T egyszerűen azért vezette be a plusz költséget a számlákra, mert megtehette, a filléres összeg miatt aligha fog fizető felhasználókat veszíteni (ezt persze még a botrány kitörése előtt tervezhették így), és mindenféle kockázat, fejlesztés vagy befektetés nélkül kereshetnek egy rakás pénzt. Szakmabeliek szerint előfordulhat, hogy ha a kísérlet a cég számára jól sül el, a későbbiekben kicsit megemelik az összeget, óvatosan kikísérletezve, mi az a szint, amit még elviselnek az előfizetők.
Rovataink a Facebookon