25 milliós büntetést kapott a Vodafone

2013.07.19. 11:36

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Vodafone 2012. májusában és júniusában futott két reklámkampányban is megtévesztette az ügyfeleit, és emiatt 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a társaságot.

A „Feltöltés jutalompercekkel” kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak az ügyfelek (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívták fel arra, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni. Ráadásul a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehetett igénybe venni.

A vállalat a „BlackBerry kampány” keretében is ingyenes perceket kínált: 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizettek elő. Arról azonban nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.

A 25 milliós bírság összegének megállapításánál súlyosító körülmény volt, hogy a Vodafone már többször megtévesztette a fogyasztókat.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM