Autóipari álmokat dédelget a Nokia
A finn mobilgyártó nagyobb szerepet akar magának az autókban, ezért bemutat egy új integrált platformot, amelyben a navigációs szolgáltatások mellett valós idejű közlekedési információkat, internetelérést és zenelejátszót is nyújt a felhasználóknak. A sofőrök az aktuális üzemanyagárat és a szabad parkolóhelyek számát is megtudhatják majd az online rendszer segítségével. Nyilván azokban az országokban, ahol a parkolótársaságok és a benzinkutak is feltöltik az internetre ezeket az információkat.
A készülékre mobilnetes alkalmazásokat is tudunk majd telepíteni. A szeptember második hetében megrendezendő frankfurti IAA autószalonon a Nokia egyebek között a helyi szolgáltatásokról tájékoztatást nyújtó Foursquare alkalmazás integrálásának előnyeit is bemutatja majd.
Helyben erős
A térkép- és navigációs üzletág egyre fontosabb a Nokia számára a viszonylag alacsony piaci részesedéssel küszködő okostelefon üzletága mellett. A Nokia 2007-ben vette meg nyolcmilliárd dollárért a Navteq digitális térképfejlesztő társaságot és azóta is nagy összegeket fektet a navigációs üzletág továbbfejlesztésébe.
Az autókba beépített új platform navigációs térképének folyamatos aktualizálását ígéri a Nokia, mert sok esetben elavul a térkép, mire az autó eljut a vevőhöz. A Nokia navigációs szolgáltatását személyre is lehet szabni, ha az autót többen használják.
Az okostelefon és az autóba beépített egység szinkronizálása lehetővé teszi azt is, hogy a felhőben tárolt navigációs adatok alapján az okostelefonnal meg lehessen találni a leparkolt kocsit. Az autóba épített egység Windows Phone, Android és iOS operációs rendszert futtató okostelefonokkal egyaránt szinkronizálható.
Telefon helyett?
Az autóipar már jó ideje próbál online szolgáltatásokat behozni a kocsikba, de ebben elsősorban saját fejlesztéseikre támaszkodtak. A vásárlók azonban egyre kevésbé hajlandók több ezer eurót kiadni olyan rendszerkért, amelyek szolgáltatásai messze elmaradnak okostelefonjaikétól.
A Nokia mellett más informatikai vállalatok, a Microsoft, az Apple és a Google is igyekszik behatolni az autóipari alkalmazások piacára. Persze Nokia is már hosszú ideje folytat tárgyalásokat autóipari vállalatokkal, akik a teljes platformot, vagy annak egyes részegységeit külön is megrendelhetik tőle.
Rovataink a Facebookon