Egyre több az okostelefonos internetező
A Gemius felmérése szerint a magyar internetfelhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában. Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag friss a csoportban, nekik alig egy éve van ilyen telefonjuk. A veteránok aránya igen magas, 43 százalék már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.
2013 végére a hazai oldalletöltések között a mobileszközről generált oldalletöltések már a tízszázalékos határt ostromolják, ami azt jelenti, hogy minden tizedik oldalletöltést mobileszközről generálnak. Annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze tíz százalékát tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19 százaléka iPhone-ról érkezik.
A felhasználók leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség és fitnesz, valamint a mobilos vásárlás.
A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ban, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka, így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.
A kedvezményes árak és a feature phone-ok (hagyományos mobilok) fokozatos eltűnése következtében bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67 százalékos penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő – 38,2 százalék a teljes 15 évesnél idősebb népességben.
Rovataink a Facebookon