
További Cellanapló cikkek
-
Egy meggondolatlan koppintás, és lenullázhatják a bankszámláját
- Kevesen ismerik ezeket az iPhone-os trükköket, pedig rengeteg tárhelyet spórolhat velük
- Pakolt egy kis telefont új fényképezőgépébe a Xiaomi
- Máris kihívóra lelt az iPhone 16e
- Hivatalos, kiderült, mikor érkezik a következő nagy frissítés a Samsung telefonokra
Tavaly 0,1 százalékkal zsugorodott az okostelefonok világpiaca, persze így is elképesztően sok készüléket adtak el, összesen 1,472 milliárdot - írja az IDC. A legnagyobbaknak nincs igazán miért aggódniuk.

A Samsung az első helye ellenére is egészséges növekedést tudott felmutatni, 311,4 millióról 317,3 millió darabra növelve az eladott darabszámot. Az Apple viszont csak stabilan tartani tudta a második helyét, a 0,2 százalékos növekedése nem jelent sok jót. Ehhez azonban hozzá kell tenni, hogy az Apple továbbra is toronymagasan vezet bevételben, az iPhone-ok eladási átlagára a legmagasabb.
vállalat | 2017 (millió darab) | 2017 piaci részesedés | 2016 (millió darab) | 2016 piaci részesedés | éves változás |
1. Samsung | 317.3 | 21.6% | 311.4 | 21.1% | 1.9% |
2. Apple | 215.8 | 14.7% | 215.4 | 14.6% | 0.2% |
3. Huawei | 153.1 | 10.4% | 139.3 | 9.5% | 9.9% |
4. OPPO | 111.8 | 7.6% | 99.8 | 6.8% | 12.0% |
5. Xiaomi | 92.4 | 6.3% | 53.0 | 3.6% | 74.5% |
Egyéb | 577.7 | 39.5% | 654.5 | 44.4% | -11.7% |
Összesen | 1472.4 | 100.0% | 1473.4 | 100.0% | -0.1% |
Nehezebb szituációban van a harmadik helyezett Huawei. Ha a közel tíz százalékos 2017-es növekedését vesszük alapul, akkor évekbe telhet utolérni az Apple-t. Eközben őrült módon zárkóznak föl mögötte a szintén kínai riválisai, az Oppo és a Xiaomi. Az utóbbi, ha tartani tudja a sebességet, jövő ilyenkorra átveheti a Huawei pozícióját.
Sokat elárul a piacról, hogy 2017 utolsó negyedévében a Xiaomi több mint duplájára növelte a részesedését, a 2016 utolsó negyedévi 3,3 százalékról 7 százalékra. A Huaweinek viszont egyáltalán nem jött be az év vége, kevesebb telefont adott el, mint 2016 végén. A Xiaomi lendületesen erősíti a Kínán kívüli piaci jelenlétét, mindenfelé márkaboltokat nyit.
Vállalat | 4Q17 (millió darab) | 4Q17 piaci rész | 4Q16 (millió darab) | 4Q16 piaci rész | éves változás |
1. Apple | 77.3 | 19.2% | 78.3 | 18.2% | -1.3% |
2. Samsung | 74.1 | 18.4% | 77.5 | 18.0% | -4.4% |
3. Huawei | 41.0 | 10.2% | 45.4 | 10.5% | -9.7% |
4. Xiaomi | 28.1 | 7.0% | 14.3 | 3.3% | 96.9% |
5. OPPO | 27.4 | 6.8% | 31.6 | 7.3% | -13.2% |
Egyéb | 151.3 | 38.6% | 183.7 | 42.7% | -17.6% |
Összesen | 403.5 | 100.0% | 430.7 | 100.0% | -6.3% |
Az IDC éves eladásokat bemutató táblázatában csak a fenti öt gyártót említi névvel. A maradéknak a teljes piac egyre kisebb szelete jut, 2017-ben 40 százalék alá szorult a B-kategóriás márkák összrészesedése. Ez nem sokkal több, mint amekkora piaci részt a Samsung és az Apple ural: a két vállalaté az okostelefonok piacának 36,3 százaléka.

Rovataink a Facebookon