Végre folytatódik a Ubisoft legjobb játéka

GettyImages-695307608
2017.06.13. 00:37

Beindult a legnagyobb videojátékos expo, a Los Angeles-i E3: az EA, a Microsoft és a Bethesda után a Ubisoft is bemutatta a show-ra szánt újdonságait (és nemsokára a Sony felhozatalával is jelentkezünk).

A Ubisoft óriáskiadó létére családi vállalkozás: 1986-ban alapította a Guillemot-család öt tagja. Az öt testvérből a középső, Yves Guillemot a mai napig a cég vezetője, és évek óta azért küzd, hogy a családi irányítás megmaradjon, ugyanis a Vivendi 2015 óta vásárolgatja be magát a cégbe (már a részvények 22,15 százaléka nála van). Már a tavalyi E3 is az ellenséges felvásárlás árnyékában zajlott le, és nyilván azért ilyen vonzó a Ubisoft a Vivendinek, mert tele van aranytojást tojó tyúkokkal. A kiadó az elmúlt három évtizedében olyan brandeket szerzett meg vagy indított el, mint a Far Cry, az Assassin's Creed, a Rayman, a Prince of Persia vagy a Tom Clancy nevével hirdetett játékok. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a magyar idő szerint hétfő este tízkor kezdődő sajtókonferenciájukon is a zászlóshajóké volt a főszerep. Persze már csomó minden előre kiszivárgott, de a végére maradt egy bombameglepetés.

A bemutató rögtön egy csalódással indult: nem Aisha Tyler volt az est házigazdája, pedig a szálfatermetű színésznő (és Lana hangja az Archerből) mindig remekül festett az alacsony Guillemot mellett (és erre a net népe persze mindig örömmel kontrázott). De hamar megvigasztalódtak – és állva ünnepeltek – az összegyűlt újságírók, amikor maga Mijamoto Sigeru, a Nintendo élő legendája bukkant fel Guillemot oldalán.

Mijamoto jelenlétével hitelesítette a Ubisoft és a Nintendo régi együttműködését, aminek újabb gyümölcse egy elég furcsa mutáns, a Mario + Rabbids Kingdom Battle. Ebben a Ubisoft Rabbid-sorozatának veszett nyulai megszállják Mario hazáját, a Mushroom Kingdomot, és a játékos csapatának kell rendet tennie. Furcsa koktél, de működhet, mert Mijamoto tanácsát megfogadva a készítők játékmechanikailag nem egy újabb ugrálós Mario-játékot csináltak, hanem egy körökre osztott stratégiát. A csak Switchre megjelenő csodabogár augusztus 29-én debütál.

A további játékbemutatók a szokásos E3-as Ubisoft-recept szerint zajlottak: kicsit elnyújtva, sok fejlesztő és producer felbukkanásával, változatos akcentusokkal. Először az Assassin's Creed Origins jött, bár erről már szinte minden megjelent a napokban. Egyiptomi eredettörténet 4K-ban, október 27-én érkezik. A trailerek alapján a sorozat eddigi legszebb darabja lesz, az unásig ismert játékmenetet pedig pár szerepjátékos aprósággal és egy drónként használható sassal próbálják feldobni.

Nekem jóval izgalmasabbnak tűnik a Far Cry 5, ami egy technológiailag elmaradott amerikai városban játszódik, ahol egy erőszakos vallási szekta az úr. A teológiai vitákat kooperatív online módban is rendezhetjük egy csapattal, amiben van mesterlövész, repülőpilóta és kutya is, de még aratógéppel is nekimehetünk a szent őrülteknek. Erre viszont február 27-ig kell várni.

És ha már online meg kooperatív mód: a Skull & Bones lelke is ez; a Ubisoft szingapúri részlege gyakorlatilag az Assassin's Creed IV: Black Flag tengeri ütközeteit továbbfejlesztve csinált egy önálló játékot, amiben két ötszemélyes csapat is egymásnak feszülhet különféle hajótípusokkal. A bemutatón elhangzott, hogy a kalózkodás aranykorában egy kalóz átlagos várható élettartama 120 nap volt, de a Skull & Bonesban ez még kevesebbnek tűnik. A slusszpoén egy kraken felsejlő sziluettje – erről meg úgy általában a játékról még biztosan hallunk a következő E3-on is, mert már most 2018 ősze a tervezett megjelenés. Akárcsak a Starlink: Battle for Atlasé, amiről sok minden nem derül ki azon kívül, hogy csak Switchre érkező űrhajós akciójáték, és hogy a játékbeli űrhajónak valódi mása is lesz (mint a Skylanders figurái), és úgy is lehet pimpelni.

Néhány percet kapott a The Crew 2 is, ami az előbbiekhez képest kevésbé jelentős cím, de ideig-óráig szórakoztató lehet. Autós-motoros-repülős-motorcsónakos, nyílt világú rágógumijáték, ami úgy a legjobb, ha a haverokkal csapatunk földön, vízen, levegőben. 2018 elején várható, a Steep című téli extrémsportos játékhoz viszont már idén érkezik a kiegészítője, a Steep: Road to the Olympics. És idén októberben jön a Just Dance 2018 is, a cég táncszimulátorának kötelező éves folytatása (Bebe Rexha mutatta be, bárki is legyen az).

Kicsit kellemetlen volt a South Park: The Fractured But Whole trailere, mert egy éve szintén volt belőle egy bemutató, de akkor az volt az ígéret, hogy a South Park-i bogyókák szuperhősös játéka 2016 karácsonya előtt megjelenik. Most a premier dátuma több csúszás után idén október 17., remélem, ezt már tudja tartani a cég. És idén jön még egy South Park-cím is, mobilra. A South Park Phone Destroyer ugyanúgy beöltözős szerepjátéknak tűnik, mint az elődjei.

Guillemot a bemutató végére hagyta a legnagyobb dobást: a Beyond Good & Evil 2 trailerét. És itt kérek elnézést a szubjektív címért, de nekem tényleg a 2003-ban megjelent Beyond Good & Evil a Ubisoft valaha készült legjobb játéka, másfél-kétévente újra előveszem, hogy végigjátsszam, és minden E3-on reménykedem, hogy bejelentik a folytatását. Főleg, hogy 2008-ban, azaz 9 éve már belengették, de a projekt mostanra keveredett csak ki a ki a development hellből, alaposan megváltozva. A trailerben egy majom jól megszívat egy malacot, aztán snitteket kapunk új karakterekről és a sorozat szédült világáról, amiben a dieselpunk külsőségek és az értelmes állatok megférnek egy kis spiritualizmussal. A folytatás igazából előzmény lesz, mert jóval az első rész főhőse, Jade születése előtt játszódik, és kicsit aggasztó, hogy itt is elhangzanak a bűvös szavak: shared online coop multiplayer. Értem én, hogy manapság a nyílt világú meg a multiplayer játékokat jól el lehet adni, de mi a bánatos úristennek kell online kooperatív módot erőltetni a világ egyik legjobb egyszemélyes kalandjának újabb részébe? Erős a félelmem, hogy szépen megkomponált sztori helyett kapunk majd egy világot mindenféle többjátékos küldetéssel, a történet meg le van ejtve.

Akárhogy is, ki fogom próbálni, és jó volt látni a színpadon Michel Ancelt, az első rész (meg a Rayman-sorozat) fejlesztőjét. Ancel mellé felállt Guillemot is és a sajtókonferencián részt vett összes fejlesztő és producer, mint egy nagy család. Ez a közös demonstráció a Ubisoft-logo előtt egy kicsit talán a Vivendinek is szólt.

(Az Ubisoft sajtókonferenciájának összes videóját itt lehet megnézni. A következő napokban tovább folytatjuk beszámolónkat az idei E3-ról.)