180 évnyi videojátékozással tanították be az AI-t az esportra

2018.06.26. 12:54

A körökre osztott, rendkívül lassú táblás játékok után a jóval összetettebb és valós időben zajló többszereplős videojátékokban is elverheti a mesterséges intelligencia az embert. Az Elon Musk és Sam Altman által alapított OpenAI laboratórium legfrissebb eredménye, hogy az esport egyik népszerű játékában, a Dota 2-ben képesek legyőzni az amatőrök legjobb 1 százalékát.

Tavaly augusztusban is elért az OpenAI egy mérföldkövet, a Dota 2 egy az egy elleni meccseiben már el tudták verni a legjobb játékosokat, de ez nagyjából olyan, mintha a lábtengózást összemérnénk a Bajnokok Ligájával. A Dota 2-nek pont az a lényege, hogy mindkét csapatban öt játékosnak kell összedolgoznia, ami sok koordinációt és hosszabb távú tervezést igényel, és a mesterséges intelligencia már ebben is képes helyt állni. Hogy megveri-e a játékosok krémjét, az majd az idei legnagyobb bajnokságokon kiderül.

Elon Musk csapata nem azt a célt tűzte ki maga elé, hogy rommá alázza a videojátékban megélhetést kereső kockákat, az esport csupán egy kellően összetett kihívás, és ésszerű ezen a területen tesztelni a mesterséges intelligencia képességeit, mielőtt rábíznánk egy valódi város teljes közlekedési infrastruktúrájának az irányítását.

A Dota 2 sokkal nagyobb kihívást jelent az AI-nak, mint a táblás játékok, mert a gépi agy sem láthatja a teljes játékmezőt, úgy kell kitalálni a stratégiát, hogy számtalan információ rejtve van előle.

Minden egyes pillanatban 1000 különböző akció közül kell választani, 20 000 adatpont alapján.

Az OpenAI humán csapata a botok ellen
Az OpenAI humán csapata a botok ellen
Fotó: OpenAI

A botokat megerősítéses tanulással képezték ki, ami egy rendkívül egyszerű technika: próba-szerencse alapon kísérletezik az AI, és bizonyos dolgokért - például az ellenség megöléséért - jutalmat kap. Minden egyes bot összesen 180 évnyi játékot játszott végig, természetesen igencsak felgyorsítva, de a valóságban így is pár hónapig tartott a folyamat. Egy embernek 12-20 ezer órát igényel, hogy profi játékossá váljon.

A gép még így is lemaradásban van, mert a Dota 2-ben elérhető 115 hős közül, amelyeknek mindnek egyedi játékstílusa és képessége van, csak ötöt ismer. Akadnak olyan döntési helyzetek is, például a tárgyak vásárlásánál, amit egyszerűen kézzel belekódoltak a botba, és néhány trükköt is letiltottak, például a láthatatlanságot. Eközben viszont számos helyzetben előnyben vannak, hiszen a játékmezőn nem becslik, hanem pontosan ismerik a távolságokat, így elég jól tudnak célozni, soha nem klikkelnek mellé, és egy 45 perces ütközet végére sem lankad a figyelmük.

Hogy mindezzel mire megy az AI, az majd az augusztus 20-án kezdődő The International bajnokságon kiderül.

(The Verge)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?