Kína nekimegy az online játékoknak, amivel az egyik legfontosabb cégét szívatja meg
További Godmode cikkek
A kínai kormány bejelentette, hogy korlátozni fogják az új online játékok számát és a gyerekek videojátékozásra fordítható idejét. A korlátozások az ország legnagyobb techcégét, a Tencentet érintik a legérzékenyebben – írja a CNN.
A Tencent Kína egyik legfontosabb techcége, övék az országban a fizetéstől a taxirendelésen át szinte minden szolgáltatás lebonyolításához használt Wechat is. Emellett azonban ez a cég a világ legnagyobb játékfejlesztő cége is.
A céget már hónapok óta tépázza a kínai hatóságok egyre szigorúbb fellépése a játékokkal szemben. A mostani bejelentésre 5 százalékot esett a részvényei árfolyama, de január óta összesen már 30 százalékos mínuszban van, ami azt jelenti, hogy fél év alatt 160 milliárd dollár (44,7 billió forint) párolgott el a piaci értékéből.
A korlátozások miatt a Tencent Kínában nem juthat bevételhez többek között a világ egyik legnépszerűbb játékának számító PlayerUnknown's Battlegrounds után, de a hatóságok blokkolják a Monster Hunter: World című játékot is. A szintén elképesztően népszerű Honor of Kings tavaly okozott heves vitát az országban, mert a vádak szerint videojáték-függőséget okoz.
Kína jelenleg a világ legnagyobb videojáték-piaca, a Jefferies befektetési bank elemzői szerint az ágazat csak 2018-ban 38 milliárd dolláros bevételt fog termelni. A korlátozások nemcsak a Tencentet, hanem egy sor másik kínai fejlesztőt is érintenek. Egyelőre nem világos, hogy pontosan hogy fognak kinézni a korlátozások, illetve hogyan fogják a hatóságok betartatni például a gyerekeknek kiszabott időlimitet.
A korlátozásokat jegyzőz oktatási minisztérium egyébként nemcsak a cégeket, de a szülőket és tanárokat is felelőssé tette azért, hogy a gyerekek egyre többet videojátékoznak ahelyett, hogy például a szabadban játszanának.
Rovataink a Facebookon