Lassítják a játékok letöltését, hogy ne álljon le az egész net
Karanténban otthon maradva természetes, hogy sokan videójátékokkal múlatják az időt - a Steam platformon például a minap 20 millió ember játszott egyszerre, ami soha nem látott rekord. Egy másik elemzés szerint 400 százalékkal nőtt a videójátékok által generált adatforgalom. Mindez jelentősen megnöveli az internetes infrastruktúra terhelését, ezért az iparág legnagyobb szereplői úgy igyekeznek szabályozni a letöltések sebességét, hogy emiatt ne lassuljon le minden más online tevékenység.
Habár az online mozizás, a Youtube és a videókonferenciák járulnak hozzá a legnagyobb mértékben az internetes forgalomhoz, a videójátékok is jókora terhet rónak a hálózatokra, főleg a letöltések és frissítések - írta az iparágnak is tartalomszállító hálózatot (CDN-t) biztosító Akamai egy blogbejegyzésben.
A múlt héten megjelent Call of Duty - Warzone letöltése 80 gigabájt
Egy videójáték átlagos frissítése akkora adatmennyiség, mint 30 ezer weboldal megnyitása. És a Call of Duty csak egy játék a több százból, amivel világszerte játszhatnak. Az Akamai a Sonyval és a Microsofttal is együttműködik, hogy optimalizálják a hálózatokat. A beavatkozás szerencsére a pinget, vagyis válaszidőt nem érinti, így maga a játék elvileg ugyanúgy pöröghet, mint máskor.
Rovataink a Facebookon