Bezár a Sony Japan Studios

2021.04.02. 11:33

A rengeteg legendás PlayStation-címet fejlesztő japán csapat, amelyben oly sok híres és kreatív játékfejlesztő elme dolgozott, április elsejével lehúzta a rolót. A veterán Gavin More, a PS5-ös exkluzív nyitócím: a Demon's Souls direktora otthagyja a céget és egyben Japánt is. Nem, ez sajnos nem egy április elseji tréfa.

Ape Escape, Shadow of the Colossus, Gravity Rush, Demon's Souls (2020): csak néhány legendás cím a tömérdek Sony Japan Studios játék közül. A japán fejlesztőrészleg a legelső PlayStation megjelenése, azaz 1994 óta létezik, és most bezárja kapuit.

Persze 

bőven voltak előjelek,

hiszen a cég számos kreatív elméje már korábban otthagyta az utóbbi időben a céget, köztük a Silent Hill és a Gravity Rush alkotója, Keiichiro Toyama, a Demon Souls producere, Teruyuki Toriyama és a Bloodborne producere, Masaaki Yamagiwa is.

A Sony hivatalos közleményben erősítette meg a szomorú hírt:

Az üzleti tevékenység további erősítése érdekében a SIE megerősíti, hogy a PlayStation Studio Japan Studio részlege április 1-jén új szervezetté alakul át. A Japan Studio újból az Asro-csapathoz, az Astro Playroom kreatív csapatához kerül, és ezáltal lehetővé teszi a csapat számára, hogy egyetlen vízióra összpontosítson, és az Astro Playroom brand népszerűségére építsen.

Az Astro Playroom egy – inkább indie címnek nevezhető – ügyességi platformjáték, amely egyben mindig egyfajta techdemó is, amely az éppen aktuális Sony-hardver funkcióit és lehetőségeit mutatja be: PlayStation 4-nél leginkább a DualShock 4 kontrollert és a PSVR virtuálisvalóság-sisakot, PlayStation 5-ön pedig a DualSense kontrollert.

A Sony számára talán kreatív szinten 

a legnagyobb érvágás

a cégnél huszonnégy éve dolgozó, veterán Gavin Moore elvesztése lesz, aki legutóbb a PS5 exkluzív címét, a Demon's Souls remake-en dolgozott. Gavin Moore a Twitteren a Szárnyas fejvadász legendás „haldokló Rutger Hauer” jelentével búcsúzott attól a fejlesztőcsapattól és az országtól, ahol 18 éve dolgozott:

Ezek a pillanatok mind elvesznek, mint könnyek az esőben.

Moore persze nem adja fel a hivatását, ezekkel a szavakkal fejezte be posztját:

Itt az ideje, hogy új és izgalmas lehetőségeket keressek!

A Sony Japantól, illetve a Sonytól távozó többi fejlesztő sem hagy fel a játékfejlesztéssel: a Gravity Rusht készítő Keiichiro Toyama például saját, új stúdiót alapít, amely már dolgozik is egy akcióhorrorcímen.