Nem fog elszállni a leggyorsabb autó
A tervezők legnagyobb problémája eddig az volt, hogy az aerodinamikus forma miatt a lefuttatott tesztek során az autó hajlamos volt a levegőbe emelkedni. Mivel az autót meghajtó erő akár 12 tonna megemelésére is képes, maga a jármű viszont legfeljebb hat és fél tonna súlyú lesz, a pilóta komoly veszélyben forgott volna. A tervezők kénytelenek voltak átrendezni az autó hátulján található elemeket, és ezzel ügy tűnik, végre sikerült megoldaniuk azt, hogy ne emelkedjen el a földtől annak a lökéshullámnak a hatására, ami a hangsebesség átlépésekor éri.
"Már majdnem minden problémát megoldottunk a külső felületen, így lassan továbbléphetünk a dizájn többi elemének kidolgozására. Ez egy igazi mérföldkő" - mondta el John Piper, a Bloodhound technikai igazgatója.
A projektet két korábbi pilóta, Richard Noble és Andy Green jelentette be még 2008-ban, akik a legutóbbi három alkalommal megdöntötték a rekordot. Az igazi áttörést az jelentette, amikor az Intel szponzorként beszállt a projektbe. Ezt megelőzően a tervezőcsapat 18 hónap alatt tizenegy különböző modellt vizsgált meg és vetett el, mióta azonban a cég támogatja őket, 55 különböző konfigurációt tudtak átvenni mindössze nyolc hét alatt.
A kocsinak, hogy megdöntse a jelenlegi szárazföldi gyorsasági rekordot, át kell lépnie az 1228 km/h-s sebességet, amire minden esélye meg is lesz. A tervek szerint egy hibrid Falcon rakéta és egy Eurofighter-Typhoon vadászgépből átemelt sugárhajtómű hajtja majd a 12,8 méter hosszú és 6,4 méter széles járművet. A pilótafülkében Andy Green ül majd, aki 1997 óta tartja a rekordot.
Ahogyan a kocsi 40 másodperc alatt felgyorsul 1600 km/h-ra, a pilótának 2,5g gyorsulást kell majd elviselnie, a lassulás során pedig 3g erő is hathat rá, amitől könnyen eszméletét veszítheti. Hogy felkészüljön a mutatványra, Angliában gyakorol majd egy sugárhajtású géppel. A terv szerint 2011 második felében próbálkoznak majd meg a rekord megdöntésével egy dél-afrikai kiszáradt tómederben, Hakskeen Pan közelében.