További Hardver cikkek
Az Apple a januári Macworld Expón indította el a 'Made for iPod' programot. A projekt lényege, hogy a különböző iPod-kiegészítőket (kábelek, autós adapterek, távirányítók, stb.) összehangolják, egységes jellel látják el, és így a vásárló meggyőződhet arról, hogy kiegészítője összhangban áll lejátszójával.
Nem tisztázott jogdíjak
Március elején az AppleInsider nevű rajongói szájton jelent meg az információ, hogy a vállalat megadóztatná a kiegészítők gyártóit. A News.com által megkeresett Apple-munkatárs nem árulta el, hogy milyen jogdíjakat, milyen feltételek alapján, milyen termékekre szeretnének a program keretén belül beszedni, és azt sem, hogy milyen feltételekkel szerezheti meg egy forgalmazó a jogot, hogy használja az Apple hivatalos logóját.
"Több mint négyszáz iPod-kiegészítő forog a piacon, és ez a szám egyre növekszik. A logóprogrammal azt szeretnénk elérni, hogy a vásárlók olyan kiegészítőket válasszanak, amelyek illenek az iPodjukhoz. Továbbá azt is fontosnak tartjuk, hogy megfelelő irányelvekkel és technikai előírásokkal lássuk el a gyártókat" - fogalmazott az Apple abban a közleményben, amit szerdán juttatott el a News.com-nak.
Könnyű pénz?
Habár az értesülések szerint nem fenyegeti minden Apple-partnert az a veszély, hogy meg kell osztania a nagy testvérrel a bevétel bizonyos hányadát, Gene Munster elemző szerint az Apple így is jól jár. "Egyszerűen arról van szó, hogy az egész piac az Apple-től függ, ők tudják megadóztatni a termékeket. Ez könnyű pénz, nincs értelme az asztalon hagyniuk" - nyilatkozta a Piper Jaffray elemzője, majd hozzátette: az iPod-kiegészítők piacán évente 250 millió dolláros bevétel keletkezik, amelyből ezek szerint 25 milliót zsebelhetne be a vállalat.
A Mac logóprogramja hasonló a 'Designed for Windows XP' címkerendszerhez, amellyel az operációs rendszeren futó szoftvereket látják el.
'Olyan mintha azt írnák, hogy Elvis él'
Emanuele Massimo, a magyarországi Apple ügyvezetője az Indexnek elmondta, nem tudnak arról, hogy a vállalat azt tervezné, hogy pénzt szed a forgalmazóktól. "Az internet szerint az is igaz, hogy Elvis Presley még él. Tudomásom szerint már meghalt. Hogyan tudnának pénzt kérni, hiszen bárki tud iPod-kiegészítőt gyártani? Jogilag sem értem pontosan, hogy hogyan érti ezt a News.com forrása. Ráadásul az iPodnak az az egyik nagy előnye, hogy több olyan kiegészítője van, ami nem Apple-gyártmány, így kereskedelmi szempontból sem lenne kifizetődő ez az akció" - fogalmazott az ügyvezető.Magyar iPod-kiegészítő
Kaintz László, a majdnem az összes autótípushoz iPod-adaptereket is forgalmazó budapesti Dension Kft. belkereskedelmi vezetője az Indexnek elmondta, még nem hallott a lehetséges adórendszerről. "Az Apple-részvények értéke is esett az utóbbi időben, miután a Sony és a Philips is kijött hasonló termékkel. Ezzel együtt az iPod az ár-érték arányban lepipálhatatlan" - fogalmazott Kaintz László.
A Dension a 'Made for iPod' program keretein belül megkapta a jogot, hogy feltüntesse a vállalat emblémáját, de a szerződésük szerint szó sincs adóról, a vásárlók tájékoztatása miatt jelölik logóval a terméküket.
A Dension egyedüliként gyártja és forgalmazza az ice>Link:iPod nevű terméket, amely a cég ismertetője szerint a legelterjedtebb autós illesztő az iPodhoz és az iPod Minihez is. A termékkel a lejátszó hangminőségromlás nélkül illeszthető a meglévő autórádióhoz a cd-váltó csatlakozón keresztül.